Elokuva Yle Areenasta

Tv, leffat, sarjat ja dokumentit.

Re: Elokuva Yle Areenasta

ViestiKirjoittaja marjatta1 » 11.09.2019 11:16

Harriet kirjoitti:
marjatta1 kirjoitti:
Harriet kirjoitti:Pohjalainen antaa elokuvalle Uneton Seattlessa 4 tähteä. On jo valmiiksi tallennettu, koska se(kin) on jäänyt minulta näkemättä. Toivott. olen vielä sopiva sille :peukkuylös: Näkyy suoraan TV5:ltä klo 22.05.

Olen katsonut sen ja ihan hyvä leffa se on. Kannattaa katsoa. :peukkuylös:

Ihan viihdyttäväh se oli :peukkuylös: vaikka vähän lapsellinen... Toista kertaa en kuitenkaan tuhlaa aikaani TV5:een - 1/2 leffasta mainoksia :yawn: Näkemistäni Tom Hanks´in roolisuorituksista olen tykännyt aikaisemminkin.

Tämän leffan aion laittaa talletukseen, saattaapi olla katsottava leffa, ainakin kovasti palkittu ja kehuttu! Mainosrahotteiset leffat aina katson tallenteena, että mainokset saa kelattua pois häiritsemästä katselukokonaisuutta. Suorana en katso niitä milloinkaan. :vilkuttaa:

Dheepan (12)
1 h 49 min
ke 11.9.2019

"Jacques Audiardin Cannesin Kultaisen palmun 2015 voittanut draama kertoo tamiilipakolaisista, jotka esittävät perhettä selvitäkseen Ranskassa. Slummialueella Dheepan joutuu tahtomattaan mukaan jengisotaan. (Ranska 2015)
Linkit ja artikkelit
Cannes-voittaja Dheepan on elokuva sodan runtelemista ihmisistä
Teeman elokuvafestivaalin päätähti on David Lynch – mukana myös Hitchcock, Lumière-veljekset, Talking Heads, Birdman, Fantomas, Chuck Norris…"

https://areena.yle.fi/1-3311170
Ja ajatukset taas ovat hankalia naapureita sikäli, että ne pyrkivät julki.
— Yrjö Kivimies
marjatta1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Harriet » 11.09.2019 12:13

marjatta1 kirjoitti:
Harriet kirjoitti:
marjatta1 kirjoitti:
Harriet kirjoitti:Pohjalainen antaa elokuvalle Uneton Seattlessa 4 tähteä. On jo valmiiksi tallennettu, koska se(kin) on jäänyt minulta näkemättä. Toivott. olen vielä sopiva sille :peukkuylös: Näkyy suoraan TV5:ltä klo 22.05.

Olen katsonut sen ja ihan hyvä leffa se on. Kannattaa katsoa. :peukkuylös:

Ihan viihdyttäväh se oli :peukkuylös: vaikka vähän lapsellinen... Toista kertaa en kuitenkaan tuhlaa aikaani TV5:een - 1/2 leffasta mainoksia :yawn: Näkemistäni Tom Hanks´in roolisuorituksista olen tykännyt aikaisemminkin.

Tämän leffan aion laittaa talletukseen, saattaapi olla katsottava leffa, ainakin kovasti palkittu ja kehuttu! Mainosrahotteiset leffat aina katson tallenteena, että mainokset saa kelattua pois häiritsemästä katselukokonaisuutta. Suorana en katso niitä milloinkaan. :vilkuttaa:

Dheepan (12)
1 h 49 min
ke 11.9.2019

"Jacques Audiardin Cannesin Kultaisen palmun 2015 voittanut draama kertoo tamiilipakolaisista, jotka esittävät perhettä selvitäkseen Ranskassa. Slummialueella Dheepan joutuu tahtomattaan mukaan jengisotaan. (Ranska 2015)
Linkit ja artikkelit
Cannes-voittaja Dheepan on elokuva sodan runtelemista ihmisistä
Teeman elokuvafestivaalin päätähti on David Lynch – mukana myös Hitchcock, Lumière-veljekset, Talking Heads, Birdman, Fantomas, Chuck Norris…"

https://areena.yle.fi/1-3311170

Tulin juuri ulkoa yhtä sun toista hommaa suorittamasta, joista kevyin oli P-laisen läpiselaaminen... hännänhuippuna/jännimpänä ;) pvän tv-ohjelmat. Ja arvaas mitä - ympyröin juuri tuon Dheepan´in :peukkuylös: jotta mies tietää tallentaa sen sop. aikaan katsottavaksi minulle.

p.s.
Uneton Seattlessa oli tallennettu Elisa Viihteelle mukanaan mainokset :x
Harriet

ViestiKirjoittaja Harriet » 13.09.2019 08:52

En jaksa... eikä minulla ole enää aikaakaan *y.o. kaltaisiin leffoihin, tuhlaan sitä taas mieluummin kirjoihin tms. ja milloin mahdoll. kuuuntelen samalla tallennuksia suosikeistani Yle Areenan radion puolelta. :hymis:

*riittää kun seuraa uutisia...
Harriet

ViestiKirjoittaja marjatta1 » 13.09.2019 16:32

Harriet kirjoitti:En jaksa... eikä minulla ole enää aikaakaan *y.o. kaltaisiin leffoihin, tuhlaan sitä taas mieluummin kirjoihin tms. ja milloin mahdoll. kuuuntelen samalla tallennuksia suosikeistani Yle Areenan radion puolelta. :hymis:

En minäkään yöllä katso niitä leffoja vaan tallennan ja katson, jos katson sitten paremmalla ajalla ja valveaikaan. Yleensä ennakkoon tallettaessa ei aina tiedä kannattaako katsoa ja monesti olen katsonut alun ja sitten poistanut koko tallenteen, jos se ei ollut sitä mitä odotin ja kiinnostusta ei riitä sen katsomiseen.

Tänä iltana näyttää olevan teemalla tarjolla "Kino:Kaupan laki" se saattaapi olla ihan katsottava juttu...

"Cannesin festivaaleilla kolme palkintoa saanut elokuva työttömäksi jääneestä duunarista, joka pääsee vihdoin uusiin hommiin, nyt myymäläetsiväksi väijymään kaltaisiaan huono-onnisia ihmisiä. Pääosassa Vincent Lindon. Ohjaus: Stéphane Brizé. N: Vincent Lindon. (La loi du marché, Ranska 2015)"

https://areena.yle.fi/1-4116898
— Yrjö Kivimies
marjatta1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Harriet » 13.09.2019 18:59

marjatta1 kirjoitti:
Harriet kirjoitti:En jaksa... eikä minulla ole enää aikaakaan *y.o. kaltaisiin leffoihin, tuhlaan sitä taas mieluummin kirjoihin tms. ja milloin mahdoll. kuuuntelen samalla tallennuksia suosikeistani Yle Areenan radion puolelta. :hymis:

En minäkään yöllä katso niitä leffoja vaan tallennan ja katson, jos katson sitten paremmalla ajalla ja valveaikaan. Yleensä ennakkoon tallettaessa ei aina tiedä kannattaako katsoa ja monesti olen katsonut alun ja sitten poistanut koko tallenteen, jos se ei ollut sitä mitä odotin ja kiinnostusta ei riitä sen katsomiseen.

Tänä iltana näyttää olevan teemalla tarjolla "Kino:Kaupan laki" se saattaapi olla ihan katsottava juttu...

"Cannesin festivaaleilla kolme palkintoa saanut elokuva työttömäksi jääneestä duunarista, joka pääsee vihdoin uusiin hommiin, nyt myymäläetsiväksi väijymään kaltaisiaan huono-onnisia ihmisiä. Pääosassa Vincent Lindon. Ohjaus: Stéphane Brizé. N: Vincent Lindon. (La loi du marché, Ranska 2015)"

Kerrotko jos mielestäsi se kannattaa katsoa :peukkuylös:

Leikkelen talteen kaikki kiintoisat kirja-arvostelut Pohjalaisesta, joista vanhimmat tahtovatkin sitten unohtua laatikon pohjalle, kun luen noita nettiblogeistakin. Nyt siivotessani erinäisiä pinojani löysin kiintoisan kirjan ´Finnskogen, Elämän kehto´, kirj. Larsen, Britt Karin. Varasin sen ja sarjan suomennetun uusimmankin (ainakin paikallisesta kirjastostani) Finnskogen, Taivaankarhun metsä. Todenn. sarjasta tehdään leffakin... Tässä blogissa http://muumaaamustikka.blogspot.com/201 ... laman.html Elämän kehto -osasta.
Harriet

ViestiKirjoittaja marjatta1 » 13.09.2019 20:56

Harriet kirjoitti:
marjatta1 kirjoitti:

Leikkelen talteen kaikki kiintoisat kirja-arvostelut Pohjalaisesta, joista vanhimmat tahtovatkin sitten unohtua laatikon pohjalle, kun luen noita nettiblogeistakin. Nyt siivotessani erinäisiä pinojani löysin kiintoisan kirjan ´´Finnskogen, Elämän kehto, kirj. Larsen, Britt Karin. Varasin sen ja sarjan suomennetun uusimmankin (ainakin paikallisesta kirjastostani) Finnskogen, Taivaankarhun metsä. Todenn. sarjasta tehdään leffakin... Tässä blogissa http://muumaaamustikka.blogspot.com/201 ... laman.html Elämän kehto -osasta.

Kiinnostavalta romaaniltahan tuo vaikuttaa Finnskogen, Elämän kehto. :peukkuylös: Olen aamulla lähössä Lappiin ja jotakin viihdykettä autoon pitäis illoiksi keksiä. Lukemista tai neulomista Tv katselun lisäks. Se aiempi leffa Dheepan, jota mainostin ei ollut mielestäni ihan sitä mitä ootin. Katsoin kuitenkin sen tänään loppuun. Lonkka ja polvi ei onneksi pariin päivään ole vaivannut... :peukkuylös: :hymis:
— Yrjö Kivimies
marjatta1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Harriet » 13.09.2019 21:52

marjatta1 kirjoitti:
Harriet kirjoitti:
marjatta1 kirjoitti:

Leikkelen talteen kaikki kiintoisat kirja-arvostelut Pohjalaisesta, joista vanhimmat tahtovatkin sitten unohtua laatikon pohjalle, kun luen noita nettiblogeistakin. Nyt siivotessani erinäisiä pinojani löysin kiintoisan kirjan ´´Finnskogen, Elämän kehto, kirj. Larsen, Britt Karin. Varasin sen ja sarjan suomennetun uusimmankin (ainakin paikallisesta kirjastostani) Finnskogen, Taivaankarhun metsä. Todenn. sarjasta tehdään leffakin... Tässä blogissa http://muumaaamustikka.blogspot.com/201 ... laman.html Elämän kehto -osasta.

Kiinnostavalta romaaniltahan tuo vaikuttaa Finnskogen, Elämän kehto. :peukkuylös: Olen aamulla lähössä Lappiin ja jotakin viihdykettä autoon pitäis illoiksi keksiä. Lukemista tai neulomista Tv katselun lisäks. Se aiempi leffa Dheepan, jota mainostin ei ollut mielestäni ihan sitä mitä ootin. Katsoin kuitenkin sen tänään loppuun. Lonkka ja polvi ei onneksi pariin päivään ole vaivannut... :peukkuylös: :hymis:

Kaikin puolin onnekasta ja viihtyisää lapinreissua :wave:

p.s.
Mullakin on nyt ollut paremmat jalat... myös vikkelät kädet, mm. tikkuamani pitkän neuletakin osat ovat jo suoristumassa/kostutettuina viereisen huoneen parisängyn päällä, luen vielä ja kuuntelen niitä tuttuja klassisiani/-si. ;)
Harriet

ViestiKirjoittaja Harriet » 16.09.2019 09:23

Åsa Larsson muistelee lapsuuttaan Ruotsin Lapissa sarjassa ´Sydämeni jäi kurkkioon´, *tallennettuna nyt mulla, ja löytynee Areenastakin.

*siksikin että olen lukenut hänen 5-os. dekkarisarjansa sitä mukaan kun ne valmistuivat vuosia sitten
Harriet

Edellinen

Paluu Sohvaperunat