Eevat

Täällä voi huudella rekisteröitymättä ja myös ilmoittaa jos haluaa rekisteröityä.

Valvojat: Konservative, Valvoja*

Re: Eevat

ViestiKirjoittaja Vieras » 05.08.2022 15:43

Ehkäpä samanlaista. Juustoraastetta ei varmaankaan ollut. Luontaistalouksien aikaan ei juustoja ollut muuta kuin ternimaidosta tehty uunijuusto ja munajuusto.
Leipäjuustoa jossakin päin.
Meijerin takaisintulokuormaan sai myöhemmin tilattua paimenjuustoa. Kilon pala, maustettu kuminalla.
Pehmeää ja hyvää.
Tuossa linkissä kivoja ohjeita, kiitos laittajalle.
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 05.08.2022 16:31

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Meillä oli töissä tyttö joka oli kotoisin Lieksasta.
Hän toi usein kaikenlaisia perinneruokia maisteltaviksi.
Kuten kaalipiirakkaa ja lanttukukkoa.
Kylmä lanttu on hyvää ja possunliha siinä kyljessä.
Oikein hyvää oli.
Olen etsinyt yhtä reseptiä mutta ei vaan osu kohdalle.
Mummi teki uunissa jotakin ruskeista herneistä ja todennäköisesti jostakin jauhosta paistoksen.Sitä syötiin voisulan ja maidon kanssa.
Taivaallisen hyvää!

Jotain samanlaista kuin kuorrutetut pavut:

https://www.pellervo.fi/kodinpellervo/k ... attaus.htm

Eipä näy minulla tuo linkki, vaikka olen jo monena vuonna tutustunut Kodinpellervoon tilaamalla sen itselleni. Tosin en tänävuonna koska tyttäreni kaupunkilaisena ilm. tykkää vilkaista enempi Kotiliettä. Ja onhan äidillenikin tullut pidempään kuin puoliv.sataa vakit. ainakin ko. lehti, vaikkei hän ole ollutkaan pullantuoksuinen, enkä itsekään tarp. pitkään nuuhkimassa... Kateeksi käy vielä näin vanhakin, että on joutunut oppimaan köksäniksitkin naisten lehdistä, myöhemmin netistä & Pinterestistä. Kun ei ole ollut mummiakaan elossa, saatikka mummolaa. Hävettää vielä tuo aamullinen linkkinikin, ja se että vaivauduin kirjoittamaan sen vielä huonoilla silmilläni ja sormillani, liekö edes ymmärrettävästi... Toivottavasti tämä https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/12/1 ... anha-tuttu on kelvollisempi linkki! :peukkuylös:
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 06.08.2022 08:41

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Oikein hyvää oli.
Mummi teki uunissa jotakin ruskeista herneistä ja todennäköisesti jostakin jauhosta paistoksen.Sitä syötiin voisulan ja maidon kanssa.
Taivaallisen hyvää!

Eipä näy minulla tuo linkki, vaikka olen jo monena vuonna tutustunut Kodinpellervoon tilaamalla sen itselleni. Tosin en tänävuonna koska tyttäreni kaupunkilaisena ilm. tykkää vilkaista enempi Kotiliettä. Ja onhan äidillenikin tullut pidempään kuin puoliv.sataa vakit. ainakin ko. lehti, vaikkei hän ole ollutkaan pullantuoksuinen, enkä itsekään tarp. pitkään nuuhkimassa... Kateeksi käy vielä näin vanhakin, että on joutunut oppimaan köksäniksitkin naisten lehdistä, myöhemmin netistä & Pinterestistä. Kun ei ole ollut mummiakaan elossa, saatikka mummolaa. Hävettää vielä tuo aamullinen linkkinikin, ja se että vaivauduin kirjoittamaan sen vielä huonoilla silmilläni ja sormillani, liekö edes ymmärrettävästi... Toivottavasti tämä https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/12/1 ... anha-tuttu on kelvollisempi linkki! :peukkuylös:

Vai oikein häpeämään ryhdyit linkkiäsi.
Tämä on täysin vapaamuotoista eikä mitään kieliopin näytteitä.Kuten varmaan olet huomannutkin.

Tänään sitten saatiin sadetta.
Kahdessa erässä. Saisi sataa lisää kun on niin porokuivaa. Illalla oli mieluinen vierailu kun toinen mummin kulta poikkesi ohimennessään.
Vähänkös huvitti lukea perhewatsapista illalla poikien äidin postaus. K jo kotona. M on vielä katsomassa asunnollaan kun maali kuivuu.Isi saarella ja vanhat kotona.
Perhewatsappi on kiva kun kaikki näkee samasta mitä kuuluu. :D
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 06.08.2022 10:26

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Oikein hyvää oli.
Taivaallisen hyvää!

Vai oikein häpeämään ryhdyit linkkiäsi.
Tämä on täysin vapaamuotoista eikä mitään kieliopin näytteitä.Kuten varmaan olet huomannutkin.

Tänään sitten saatiin sadetta.
Kahdessa erässä. Saisi sataa lisää kun on niin porokuivaa. Illalla oli mieluinen vierailu kun toinen mummin kulta poikkesi ohimennessään.
Vähänkös huvitti lukea perhewatsapista illalla poikien äidin postaus. K jo kotona. M on vielä katsomassa asunnollaan kun maali kuivuu.Isi saarella ja vanhat kotona.
Perhewatsappi on kiva kun kaikki näkee samasta mitä kuuluu. :D

Luulin, että se ¨pellillinen mustikkapiirakkaa¨ -linkki ei tullut näkyville muillekaan, kuten se Kodin Pellervo -lehdenkään sisältö. Ja minä onneton työllä ja tuskalla omin sanoin... naputtelin sen ohjeen näytille tänne. :crazy:

Äidilleni kielioppi ja kirjoittaminen olivat tositärkeät, samoin kirjat. Sainkin hävetä ettei minusta tullut hänenkaltaistaan tai toivomaansa kirjailijaa, runoilijaa tms. :oops:

Täällä sataa jo toista pvää yhtämittaa niin, ettei siilitkään rohkene piiloistaan ruokapaikalle. Itsellänikin jomotukset jaloissa vielä pahemmat nyt, eikä tuon plsonkaan olotilasta juuri virkisty nykyisin...

Hauskaa vkonlopun jatkoa sinnepäin! :D
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 06.08.2022 10:29

korj.
Luulin, että se *¨pellillinen mustikkapiirakkaa¨ -linkki ei tullut näkyville muillekaan, kuten se Kodin Pellervo -lehdenkään sisältö. Ja minä onneton työllä ja tuskalla omin sanoin... naputtelin sen *ohjeen näytille tänne. :crazy:
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 06.08.2022 11:04

Vieras kirjoitti:korj.
Luulin, että se *¨pellillinen mustikkapiirakkaa¨ -linkki ei tullut näkyville muillekaan, kuten se Kodin Pellervo -lehdenkään sisältö. Ja minä onneton työllä ja tuskalla omin sanoin... naputtelin sen *ohjeen näytille tänne. :crazy:

Ensinnäkin: Kiitos makoisasta mustikkapiirakan ohjeesta! Hapanmaitotuotteilla saa piirakkaan todella mehevän maun.
Minusta omin sanoin kirjoitetut asiat ja mielipiteet ovat aina arvokkaampia kuin jatkuvasti linkkeihin turvautuvien viestit. :wave:
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 06.08.2022 13:05

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:korj.

Ensinnäkin: Kiitos makoisasta mustikkapiirakan ohjeesta! Hapanmaitotuotteilla saa piirakkaan todella mehevän maun.
Minusta omin sanoin kirjoitetut asiat ja mielipiteet ovat aina arvokkaampia kuin jatkuvasti linkkeihin turvautuvien viestit. :wave:

Sama mieltä. Kaikki oma on parasta.
Silloin kun olin vielä kahvilanpuolella eräs stalkkaaja kertoi minun olevan täysin persoonaa vailla oleva ja vain muita matkiva. En kyl tiijä miten kukaan voi olla ilman persoonaa. :D Itse linkitän olemattoman vähän.Omasta päästä paukutan.
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.08.2022 11:28

Olen voimieni tai kipujeni sallimissa rajoissa siistinyt ja viimeistellyt puutarhaani ja kuvannut jokasuunnasta kännylläni sitä. On muuten parhaimmillaan juuri nyt - saa nähdä miten on ens´elokuussa... :angel:
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.08.2022 11:46

Vieras kirjoitti:Olen voimieni tai kipujeni sallimissa rajoissa siistinyt ja viimeistellyt puutarhaani ja kuvannut jokasuunnasta kännylläni sitä. On muuten parhaimmillaan juuri nyt - saa nähdä miten on ens´elokuussa... :angel:

Minullakin on tapana kuvata kesäisin pihani kukkaistutuksia. Siitä on sekin hyöty, että voin katsoa seuraavana vuonna mitä olen laittanut edellisenä keväänä.
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.08.2022 13:33

Kyllä niitä pihakuvia tulee otettua.
.Meidän piha on mielestäni taantunut. Syysleimut ovat hentoja ja kukkatertut pieniä nysiä. Helle oli liikaa vaikka kastelinkin. Harjanelikat on ohi.
Meidän piha on kevätpiha.Silloin on kauneinta.
Vieras
VIERAILIJA
VIERAILIJA

EdellinenSeuraava

Paluu Eteinen