Tusk:Puola lähtee EUsta jos EUn asenne ei muutu

Sana on vapaa!

Re: Tusk:Puola lähtee EUsta jos EUn asenne ei muutu

ViestiKirjoittaja Veli Pontikka » 08.11.2018 21:46

OG (sepe) kirjoitti:Minusta ei, mutta kybersota kyllä on sitä, mutta ei pidä sotkea kahta eri termiä.

Tosta tulee jo mieleen joku 80-luvun scifi leffa... mutta joo nyt pää tyynyyn... aikanen herätys edessä taas kerran...
IL Refugee ja se porsas, jonka susi söi.
Veli Pontikka
Kauhee Apina!
Kauhee Apina!

ViestiKirjoittaja arkiloki » 08.11.2018 21:54

OG (sepe) kirjoitti:
Veli Pontikka kirjoitti:
OG (sepe) kirjoitti:
Frankie kirjoitti:
Kasipallo kirjoitti:
176-671 kirjoitti:Eri jäsenmaiden tyytymättömyys ei ole mikään sulka hattuun EU:lle.

Kukaan ei halua eurostoliittoa, mutta sitä ei Brysselissä tajuta.

Miksiköhän sitten on jo pidemmän aikaa tuntunut siltä, että Venäjä pelkää Eu:ta jopa niin paljon, että on pyrkinyt hajottamaan sitä sen omin, kieltämättä uskomattoman hölmön läpinäkyvään perivenäläiseen tapaan, suoritettujen toimien muodossa.

Kukaanhan ei Eu:n hajoamista toivo enempää kuin ryssä.

Juuri niin ja sitten täällä tyhmät kuvittelevat ettei ryssä tahallaan trollaile pitkin Eurooppaa ja järjestä levottomuuksia. Naureskellaan vaan jollekin ruplasalkulle ja uskotaan kaikki mitä ryssätrollit möyhkäävät.

Toisaalta kaikki EU:ta ja haittamaahanmuuttoa vastaan esitetty kritiikki saadaan nykyään laitettua ryssän ja ryssäntrollien tekosiksi ja ruplasalkkuja nähdään jo joka puun ja pensaan takana... ja sitten täällä tyhmät kuvittelevat ettei se juuri ole tarkoituskin...

Tulliliitto ja rahaliitto ovat puolestani ok, mutta JC:n kaltainen yhteisestä kansallislaulusta haavaileva federalisti en ole... eikä minusta sellaista tee edes ryssä...

Venäjän toiminta Euroopassa on kumminkin niin tehokasta, että melkein voisi puhua jo hybridisodasta.

Mites siitä saatanan tyhmästä ryssästä on tullut ny nii viisas, että laittas europiian polovilleen :?: En ny oikee uso :eh:
arkiloki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Tarleena » 08.11.2018 22:07

EU on niin munaton instituutio, ettei sillä ole edes munaa myöntää sitä suuren suurta virhettään jonka se on ihan itse keittänyt ja se on pakkofederaatio, jota nämä liittovaltio fanaatikot alkoivat viedä eteenpäin ahneesti muusta välittämättä, toinen kohtalokas virhe oli 2015 järjestetty massamaahanmuutto joka ei ollut yllätys, vaikka se suomalaisille sellaiseksi markkinoitiin. Loppujen lopuksi Venäjän ei ole tarvinnut tehdä mitään, EU on itse sössinyt asiansa, jotta katsokoon vaan peiliin ne EUn omat pölhö populistit. :kahvi:
Tarleena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Justin Case » 08.11.2018 22:24

https://euobserver.com/uk-referendum/143301

Mitä Tusk sanoi.

The Polish government could accidentally trigger Poland's EU exit - the same way that Britain stumbled out of the bloc, Donald Tusk has said.

"The matter is dramatically serious. The risk is deadly serious. I want everybody to come to their senses," the EU Council president, who was Polish prime minister until 2014, told press in Warsaw on Monday (5 November).

But for his part, Kaczynski has dismissed alarmism on 'Polexit' as an opposition "propaganda" stunt designed to discredit his party.

"We've always been pro-European, in the sense of supporting Polish EU membership," the PiS chief said last month
Justin Case
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 08.11.2018 23:53

Joku kun vielä kertoisi, mitä hyötyä ryssät saisivat Suomen valloittamisesta.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Frankie » 09.11.2018 02:27

Icemonkey3 kirjoitti:Joku kun vielä kertoisi, mitä hyötyä ryssät saisivat Suomen valloittamisesta.

Hyödyistä en tiedä, mutta piikkusen kuitenkin tuntuu siltä, että Euhun kuuluvan Suomen valloittamisen yritys saattaisi panna paskaa maalimanpolitiikanpropeleihin jonniinverran enemmän kuin kuulumattoman Suomen. Eli se riski.
Frankie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja RÖYH? » 09.11.2018 02:41

Frankie kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:Joku kun vielä kertoisi, mitä hyötyä ryssät saisivat Suomen valloittamisesta.

Hyödyistä en tiedä, mutta piikkusen kuitenkin tuntuu siltä, että Euhun kuuluvan Suomen valloittamisen yritys saattaisi panna paskaa maalimanpolitiikanpropeleihin jonniinverran enemmän kuin kuulumattoman Suomen. Eli se riski.

Toki. Mutta jos siihen pisteeseen mennään että ryssä lähtee vyörymään länteen päin maailmanpolitiikka on siinä pisteessä ettei paljon paina.Ja mitä Eu tekisi ,sanoisi jyrkän vastalauseen ja tekisi oman molotov-ribbentroppinsa turvatakseen mannereuroopan.

Turvasyistä olisi pitänyt liittyä Natoon ennemminkin kuin EU:hun.ainakin teoriassa .Toisaalta jälleen eivät ne mannereurooppaa vaarantaisi jonkun pseudoeurooppalaisen kansan ja maapläntin vuoksi.

Kumpikin vaihtoehto luo enemmänkin mielenrauhaa kuin todellista turvallisuutta.
RÖYH?
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 09.11.2018 03:19

Frankie kirjoitti:

Minä taas luulen ihan päinvastoin.
Suomalaiset ovat valmiita taistelemaan ankarasti oman itsenäisen isänmaansa puolesta, mutta jonkun EU:n puolesta - tuskin.
Sodassa sellaiset asiat kuin moraali ja tahto ovat isossa roolissa.
Mihinkään vieraan apuun ei kannata edelleenkään luottaa vaan seisoa omalla pohjalla.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Frankie » 09.11.2018 04:28

Icemonkey3 kirjoitti:
Frankie kirjoitti:

Suomalaiset ovat valmiita taistelemaan ankarasti oman itsenäisen isänmaansa puolesta, mutta jonkun EU:n puolesta - tuskin.
Mihinkään vieraan apuun ei kannata edelleenkään luottaa vaan seisoa omalla pohjalla.

Olen jetsulleen samaa mieltä Aisii!

En minäkään apua ajatellut Eu:lta tulevan, vaan sitä hyökkäävyyden kynnystä.

Aikoinaan sotaa käytiin reilusti maa maata vastaan. Iso pientä. Nykyään pitää jo isommankin pikkusen ekana miettiä, että ainiin mihins joukkueeseen tuo kuuluukaan. Kannattaako?
Frankie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 09.11.2018 04:49

Frankie kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
Frankie kirjoitti:

Olen jetsulleen samaa mieltä Aisii!

En minäkään apua ajatellut Eu:lta tulevan, vaan sitä hyökkäävyyden kynnystä.

Aikoinaan sotaa käytiin reilusti maa maata vastaan. Iso pientä. Nykyään pitää jo isommankin pikkusen ekana miettiä, että ainiin mihins joukkueeseen tuo kuuluukaan. Kannattaako?

En oikein tiedä, milloin on ollut sellainen aika, että on taisteltu reilusti maa maata vastaan. Aina yleensä on taustalla ollut joku vaikuttavampi voima. Ensimmäiselle maailmansodalle ei ollut mitään todellista syytä ellei sellaiseksi lasketa sitä, että asekauppiailla oli varastot täynnä ja uutta piti saada myytyä.
Englannin ja Ranskan välisessä sodassa, joka päättyi Waterloon taisteluun, kyse oli lähinnä Rotschildin edusta. He rahoittivat sodan molempia osapuolia ja sodan ansiosta he kykenivät ottamaan haltuunsa koko englannin (ja sitä kautta lähes koko maailman) liike-elämän pilkkahintaan.
Joukkueisiin kuuluminen ei tuo mitään varmuutta mistään. Ei ole tuonut koskaan Suomellekaan. Isot noudattavat sopimuksia juuri sen ajan, kun katsovat sen olevan hyödyksi itselleen. Ei ole olemassa mitään kansainvälistä instanssia, jossa pienet voivat valittaa, että tuo iso teki sopimusrikkomuksen.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu