Toimitusjohtajaa syytetään palkkamurhan tilaamisesta

Sana on vapaa!

Toimitusjohtajaa syytetään palkkamurhan tilaamisesta

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 03.12.2016 04:09

"- Ton tytönkö se tappo?

- Juu.

- Mitä haluat, että teen sille lääkärille?

- Tapa se.

- Paljonko sä maksat mulle siitä?

- 20 000.

Näin alkaa Satakunnan käräjäoikeudelle torstaina avaintodisteena esitetty reilun viiden minuutin mittainen video.

Syyttäjän mukaan porilainen toimitusjohtaja on "palkannut tai muuten yllyttänyt" toista miestä surmaamaan ylilääkärin. Motiivina oli syytteen mukaan se, että toimitusjohtaja katsoo ylilääkärin yhdessä muiden lääkäreiden kanssa aiheuttaneen tyttärensä kuoleman 2010-luvun alussa.

Syyttäjän mukaan toimitusjohtajan valmistelema rikos olisi ollut vakaasti harkittu murha, ja syytetty tiesi, että toisella miehellä on henkirikostaustaa.

Oikeudenkäyntiä paikan päällä seuranneen Satakunnan Kansan mukaan toimitusjohtaja oli aiemmin tehnyt tyttärensä kuolemaan liittyvistä tapahtumista hoitovirhe- ja rikosilmoituksen, joiden tutkinnassa lääkärin toiminnassa ei kuitenkaan havaittu laiminlyöntejä.

Videon tapahtumat ajoittuvat viime vuoden lokakuuhun, jolloin toimitusjohtaja tapasi hänelle entuudestaan tuntemattoman miehen baarissa. Kaksikko päätyi baarista jatkoille toimitusjohtajan toimistoon, missä video lopulta kuvattiin.

Syytteet jyrkästi kiistävä toimitusjohtaja oman kertomansa mukaan poistui ennen videon kuvaamista hetkeksi hakemaan juotavaa. Palattuaan hän huomasi vieraan käyvän laatikoita läpi ja pitävänsä käsissään löytämiään rahoja.

Toimitusjohtajan mukaan vieras tämän jälkeen uhkasi häntä aseella.

- Totesin hänelle humalassa, että ammu vaan, pääsenpä samaan paikkaan kuin lapseni, mies kertoi Iltalehdelle lokakuussa.

Syytetyn humalatila käy ilmi videolle tallentuneesta keskustelusta. Satakunnan Kansan mukaan alkoholinhuuruinen ilta näkyi myös oikeudenkäynnissä muistikuvien hataruutena.

Toimitusjohtajan mukaan vieras pakotti hänet aseella uhaten puhumaan. Toimitusjohtajan mukaan häntä myöhemmin kiristettiin videolla. Kun hän ei suostunut kiristäjän vaatimuksiin, vieras toimitti videon poliisille.

- Jotain piti keksiä, kun minua uhattiin aseella. Vaikka olin reippaasti alkoholin vaikutuksen alainen, niin kaikki ymmärtävät ettei kukaan ole niin tyhmä, että videolle kertoo jotain tuollaista, toimitusjohtaja sanoi lokakuussa.

Tuolloin syytetty kertoi, että hänellä on tallessa "tekstiviestit ja miehen sormenjäljet toimistosta".

- Todisteet puhukoot puolestaan, toimitusjohtaja sanoi.

Syyttäjä vaatii miehelle törkeän henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta ehdotonta vankeusrangaistusta. Ainakin hänet on syyttäjän näkemyksen mukaan tuomittava ehdolliseen vankeusrangaistuksen ja oheisyhdyskuntapalveluun.

Käräjäoikeus antaa tuomionsa asiassa joulukuun lopulla."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016120 ... 8_uu.shtml

Minkähän alan toimari mahtaa olla kyseessä, ei varmaan minkään ruudinkeksintä oy:n kuitenkaan?
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

Re: Toimitusjohtajaa syytetään palkkamurhan tilaamisesta

ViestiKirjoittaja Go2Urho » 03.12.2016 04:11

Sehän alkaa kuin joku dekkari, pitää huomenna lukea loppuun :smoke5:

Pakko se oli lukea oli niin jännä alku, mut mitä muuta tuohon toteaa kun sattuu sitä paremmissakin piireissä.
Go2Urho

ViestiKirjoittaja Go2Urho » 03.12.2016 04:22

Mun yks appiukko oli toimitusjohtaja joka teki ryssien kanssa kauppaa, ja musta jossain välissä tuntui et se suunnittelee jotain mun pään menoksi. En suostunut kantamaan mitään sen kamoja tulleista ym. Sit se alkoi vaikuttaa vielä enemmän narsistilta, pistin siihen välit kokonaan poikki.

Saattaa olla, et olen joskus sanonut, että en enää ikinä halua minkään suvun kanssa naimisiin, mut siinä syy.
Go2Urho

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 03.12.2016 04:41

Go2Urho kirjoitti:Mun yks appiukko oli toimitusjohtaja joka teki ryssien kanssa kauppaa, ja musta jossain välissä tuntui et se suunnittelee jotain mun pään menoksi. En suostunut kantamaan mitään sen kamoja tulleista ym. Sit se alkoi vaikuttaa vielä enemmän narsistilta, pistin siihen välit kokonaan poikki.

Venäjältä tullessa onkin varmasti kiva kun menee matkalaukut jonkun kanssa sekaisin :smoke1:
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Go2Urho » 03.12.2016 04:52

anarkistialkuasukas kirjoitti:
Go2Urho kirjoitti:Mun yks appiukko oli toimitusjohtaja joka teki ryssien kanssa kauppaa, ja musta jossain välissä tuntui et se suunnittelee jotain mun pään menoksi. En suostunut kantamaan mitään sen kamoja tulleista ym. Sit se alkoi vaikuttaa vielä enemmän narsistilta, pistin siihen välit kokonaan poikki.

Venäjältä tullessa onkin varmasti kiva kun menee matkalaukut jonkun kanssa sekaisin :smoke1:

Vittu joo hyvin pärähti ja huomisii
Go2Urho

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 03.12.2016 11:19

"Toimitusjohtaja kertoo lyhyesti tyttärensä sairaudesta lisäten, että "lääkärit oikeesti tappo sen".

- Mä mietin... että oisko... julmaa, että vois niinku raiskata hänen tyttärensä. Jotain niin julmaa, että hän ymmärtäisi, syytetty jatkaa videolla.

Videon kuvaaja kertoi Satakunnan Kansan mukaan taltioineensa puheet, koska ei siedä "raiskauksia tai mitään mikä kohdistuu lapseen". "

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016120 ... 6_uu.shtml

Ehtaa kokoomuslaista yrittäjyyttä... :think:
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

Paluu Yleinen keskustelu