Mihin uskontoja tarvitaan

Sana on vapaa!

Mihin uskontoja tarvitaan

ViestiKirjoittaja epäilevä » 10.12.2016 13:30

Mihin länsimaalainen koulutettu ihminen tarvitsee uskontoa kun tiede on kertonut ja todistanut miten asiat ovat todistus ei tietenkään ole aukoton mutta täydentyy kokoajan ja on ehdottomasti parempi jo nyt kuin yksikään uskonto joka nimensä mukaisesti perustuu uskoon. Kun katsotaan mitä uskonnot ovat tehneet ihmisille ja yhteiskunnille historiassa ja tekevät kokoajan ne pitäisi kieltää vaarallisina kultteina jotka aiheuttavat suunnatonta tuhoa. Kun ihminen lakkaa uskomasta itseensä kuvaan tulee uskonto. Muistakaa mitä sanoi George Bush tyhmempi: God is on our side ja mites sitten kävikään... Ihan yhtä hulluja molemmilla puolilla nämä uskikset.
epäilevä
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Mihin uskontoja tarvitaan

ViestiKirjoittaja Shiro_Ishii » 10.12.2016 13:33

Ihmisillä tuntuu olevan kovin usein tarve kuulua johonkin kulttiin. Ehkä se on se yhteenkuuluvuuden tunne ja hyväksyntä ja muiden läheisyydestä saatu lohtu.
Aito Ug-trolli ja torikahvilan epävirallinen maskotti, ehkä koko maailman virallinen maskotti. Totuus ratkaisee.

Minä elän.
Shiro_Ishii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja epäilevä » 10.12.2016 13:39

Shiro_Ishii kirjoitti:Ihmisillä tuntuu olevan kovin usein tarve kuulua johonkin kulttiin. Ehkä se on se yhteenkuuluvuuden tunne ja hyväksyntä ja muiden läheisyydestä saatu lohtu.

Niin lohtuakin on niin monenlaista, katolilaisessa kirkossa piispat ja kuoripojat siinä on sellaista louhua että oksat pois.
epäilevä
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 10.12.2016 13:43

Shiro_Ishii kirjoitti:Ihmisillä tuntuu olevan kovin usein tarve kuulua johonkin kulttiin. Ehkä se on se yhteenkuuluvuuden tunne ja hyväksyntä ja muiden läheisyydestä saatu lohtu.

Mielenterveysongelmaiset ja alkoholistitkin ovat usein ryhmäterapiassa.
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja D.J Duck » 10.12.2016 13:46

Uskonnot ovat osa meidän kädellisten apinoiden ihmisyyttä. Toiset uskoo toiset ei. Itse olen lähes täydellinen skeptikko myös tieteen suhteen, ja se vain pahenee mitä enemmän tiede saa uskonnollisia piirteitä. Tiede on nykyajan uskonto joka ei kerro todellisuudesta oikeastaan yhtään mitään.
D.J Duck
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja epäilevä » 10.12.2016 13:49

D.J Duck kirjoitti:Uskonnot ovat osa meidän kädellisten apinoiden ihmisyyttä. Toiset uskoo toiset ei. Itse olen lähes täydellinen skeptikko myös tieteen suhteen, ja se vain pahenee mitä enemmän tiede saa uskonnollisia piirteitä. Tiede on nykyajan uskonto joka ei kerro todellisuudesta oikeastaan yhtään mitään.

Mutta eikö tiede mittaa, todenna,toista ja kyseenalaista mitään näistä ei ole uskonnoissa.
epäilevä
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja D.J Duck » 10.12.2016 13:55

epäilevä kirjoitti:
D.J Duck kirjoitti:Uskonnot ovat osa meidän kädellisten apinoiden ihmisyyttä. Toiset uskoo toiset ei. Itse olen lähes täydellinen skeptikko myös tieteen suhteen, ja se vain pahenee mitä enemmän tiede saa uskonnollisia piirteitä. Tiede on nykyajan uskonto joka ei kerro todellisuudesta oikeastaan yhtään mitään.

Mutta eikö tiede mittaa, todenna,toista ja kyseenalaista mitään näistä ei ole uskonnoissa.

Se on ympäristöoppia. Ihminen tuntee ympäristönsä hyvin ja osaa hyödyntää sitä, mutta se mitä uskonnot yrittävät selittää siitä ei tiedekään tiedä juuri mitään.
D.J Duck
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja Shiro_Ishii » 10.12.2016 14:06

Uskonnoilla on pyrkimys hallita paholaista. Uskontojen sisällä tosin on liian paljon eksyneitä, joille todellinen rakkaus on vieras käsite. Jos ei usko pahuuteen, niin ei ole paholaista olemassa ja voi tehdä mitä moraali antaa myöten. Rakkaus on kuitenkin se voima millä pahuus on hallitavissa ja usko hyvyyteen.
Aito Ug-trolli ja torikahvilan epävirallinen maskotti, ehkä koko maailman virallinen maskotti. Totuus ratkaisee.

Minä elän.
Shiro_Ishii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Justin Case » 10.12.2016 14:13

Onko uskonnottomilla ja ateisteilla järjestöjä, jotka auttavat elämän kaltoin kohtelemia, lapsiperheitä tai syrjäytyneitä?

Onko uskonnottomilla ketään lähimmäistä?
Justin Case
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja jared33 » 10.12.2016 14:17

Ja höpönpöpön. Tiede kyseenalaistaa jatkuvasti itseään. Se on uskonnon vastakohta. Uskovaisella on usen mahdotonta päästää irti päähänpinttymistään. Malliesimerkki siitä Päivi Räsänen, joka taannoin kertoi muuttavansa kantaansa homouden suhteen, jos sille löytyy biologinen selitys. Mutta todellisuudessahan rouvan uskontoon nojaava päähänpinttymä homoudesta on vain pahentunut nyt kun homoudella on osoitettu olevan biologinen perusta.
jared33
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu