Anna, 29, on narkkari ja lääkeriippuvainen

Sana on vapaa!

Anna, 29, on narkkari ja lääkeriippuvainen

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 18.12.2016 09:48

"Täytin juuri 29 vuotta. Jos jatkan samaan tahtiin, tiedän, että en näe kolmekymppisiäni. Kuolen, jos en pääse irti päihteistä.

Toisin kuin lähes kaikki muut tuntemani narkkarit, minä olen lähtöisin hyvästä, varakkaasta perheestä. Minulla on lapsuudestani vain positiivisia muistoja. Vanhempani käyttivät alkoholia vain viikonloppuisin ja silloinkin kohtuudella.

Olin lapsena ujo, hiljainen kiltti tyttö. Pienestä pitäen olen ollut erityisherkkä. Tarrauduin äitiini pakkomielteisesti. Kotona meillä vallitsi tiukka, mutta joustava kuri.

Aloin nuorena seurustella narsistisen miehen kanssa, joka tuhosi itsetuntoni. Sain ahdistukseen lääkkeitä, joihin jäin koukkuun. Kun viimein erosimme, halusin nauttia vapaudestani täysillä. Alkoholin- ja lääkkeiden lisäksi aloin käyttää huumeita.

Olen tällä hetkellä pahemmin koukussa kuin koskaan.

En näytä päällepäin narkkarilta, vaikka olen juuri sitä. Osaan pitää kulissit pystyssä. Perfektionistina pidän kotini putipuhtaana ja ulkonäköni kunnossa.

Hengailen narkkiporukoissa, koska niissä saan olla oma itseni. Minut hyväksytään. Voin turruttaa tunteeni ja olla rauhassa. Satuttaa, kun joku toinen narkki kommentoi joskus kuntoani ja sanoo, että en elä enää kauan. Muiden mielipiteillä ei ole väliä, mutta sellainen laittaa oikeasti miettimään, kun kyseessä on toinen addikti.

Erotun muista narkkareista sillä, että haluan päästä kuiville. Ulkopuolisten on vaikeaa sitä käsittää, mutta useimmat narkkarit eivät tahdo lopettaa. Monet näkevät sen elämäntavaksi, joka on valinta. Minun kohdallani kyse ei ole elämäntavasta, vaan monen muuttujan summasta.

Olen päässyt henkisellä tasolla pitkälle. Tiedän, mistä addiktioni kumpuavat. Otan edelleen kiinni menetettyä nuoruuttani ja haluan tehdä kiellettyjä asioita. Se yhdistettynä herkkyyteen ja riippuvuuteen taipuvaiseen luonteeseen on kohtalokas yhdistelmä.

Annan nimi on muutettu."

http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016 ... 9_ir.shtml

Mielialalääkkeet ovat siis portti koviin huumeisiin joten mielialalääkkeet on kiellettävä?
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

Re: Anna, 29, on narkkari ja lääkeriippuvainen

ViestiKirjoittaja Pistaasi » 18.12.2016 09:58

Voi voi, minä syön sertaliinia en olisi tässä ilman.
Kukka ja lintu ovat ilon opettajia.
~ Sören Kierkegaard
Pistaasi
Vuoden Torikahvilalainen
Vuoden Torikahvilalainen

Paikkakunta: 25 000–28 000 valovuoden päässä Linnunradan keskustasta galaksin kierteishaarojen välissä.

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 18.12.2016 10:01

Pistaasi kirjoitti:Voi voi, minä syön sertaliinia en olisi tässä ilman.

Sarkasmi?

Mä olen käyttänyt kannabista säännöllisen epäsäännöllisesti yli 20 vuotta enkä ole vieläkään retkahtanut heroiiniin tai piriin...
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Legba » 18.12.2016 11:32

Luuleeko joku että artikkelin "Anna" muka joskus pääsisi irti huumeista tai että henkilöä olisi edes olemassa? Vaikuttaa toimittajan luomalta dorkalta.
Legba
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja molari » 18.12.2016 11:43

Legba kirjoitti:Luuleeko joku että artikkelin "Anna" muka joskus pääsisi irti huumeista tai että henkilöä olisi edes olemassa? Vaikuttaa toimittajan luomalta dorkalta.

Kaikki on mahdollista, kun kyse on ihmisistä. Epätodennäköistä se voi olla, mutta mahdollista kylläkin.
molari
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Talvisota » 18.12.2016 11:48

anarkistialkuasukas kirjoitti:

Sarkasmi?

Mä olen käyttänyt kannabista säännöllisen epäsäännöllisesti yli 20 vuotta enkä ole vieläkään retkahtanut heroiiniin tai piriin...
Sen huomaa kyllä, että olet käyttänyt huumeita 20v :crazy:
Talvisota
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 18.12.2016 12:08

Talvisota kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:

Sarkasmi?

Sen huomaa kyllä, että olet käyttänyt huumeita 20v :crazy:

Miten niin huumeita (monikko), kun kannabis on vain eräs päihteistä?
Toki joo, olen mä ryypännytkin elämäni varrella, jos nyt niputetaan kaikki päihteet yhden otsikon alle.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Kasipallo » 18.12.2016 12:54

Serotoniiniblokkarit ovat helvetistä. Yhden pillerin olen elämässäni syönyt ja olin siitä kolme päivää sairaana. Ei ikinä enää. Ennen tönin mummoja ojaan ja huidon ihmisiä nyrkillä turpaan.
Lord, take me downtown, I'm just lookin' for some tush.
Kasipallo
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Pistaasi » 18.12.2016 12:55

Kasipallo kirjoitti:

Serotoniiniblokkarit ovat helvetistä. Yhden pillerin olen elämässäni syönyt ja olin siitä kolme päivää sairaana. Ei ikinä enää. Ennen tönin mummoja ojaan ja huidon ihmisiä nyrkillä turpaan.

Minä vaivun psykoosiin ilman :hymis:
Kukka ja lintu ovat ilon opettajia.
~ Sören Kierkegaard
Pistaasi
Vuoden Torikahvilalainen
Vuoden Torikahvilalainen

Paikkakunta: 25 000–28 000 valovuoden päässä Linnunradan keskustasta galaksin kierteishaarojen välissä.

Paluu Yleinen keskustelu