Mielenkiintoisiin kokemuksiin

Sana on vapaa!

Re: Mielenkiintoisiin kokemuksiin

ViestiKirjoittaja Frankie » 23.06.2017 04:54

Icemonkey3 kirjoitti:
HueHueHueXD kirjoitti:Aika mielenkiintoinen juhannus tulossa. Katselen himassa, kun joku max 10 kuolee koko jussina. Tuohan on Portlannissa normipvä. Itse asunut muutaman kk Miamissa ja en nyt kauheasti leveilis maasta, jossa ihmisiä ryöstelee heti, kun pimeä alkaa ja jos se alkaa klo 6 PM. Et sinäkään Mikki Hiiri uskaltaisi ilman autoa ja konetuliasetta kotoasi 100m päässä olevalle grillille. Se siitä sinun ihmemaastasi. Tai voit toki uskaltaa ja olet selkeä MT-potilas.

Kyllä minä täällä vaikka kävelen keskiyöllä ruokakauppaan. Tämä on oikealla puolelella 82nd avea. Toiselle puolelle en lähtisi yöllä ehkä seikkailemaan. Täällä suurin vaara on jäädä suustaan kiinni hullun kissanaisen kanssa tai jämähtää jammailemaan naapurin kanssa.
Portlandilla on yksi erityispiirre, mutta siitä kirjoittaminen olisi rasismia.

Pistä vaan aisii tulemaan tarinaa tapahtumista sieltä! :D
Olethan meidän ainakin länsirannikon kirjeenvaihtajamme 8-)
Frankie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 23.06.2017 05:31

..viduixmän.. kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:Tulee kiva iltapäivä täällä Portlandissa.
Lähden katsomaan kauppaa, missä myydään Ural moottoripyöriä ja firmaa, joka täällä valmistaa ja myy Finlandia saunankiukaita. Pistän tyypit koville. Toivottavasti myyvät myös puulla lämmitettäviä.

Kysyhän sähkökiukaista saako laittaa kiviä tai heittää löylyä.

Kävin sitten lafkassa. Oli kiva puhua suomea. Kaveri on maan suurin saunantoimittaja. Perustanut firman 1964.
Heidän kiukaitaan on useampi Trumpillakin. ;)
Viidellä tonilla saa avaimet käteen periaatteella kahden henkilön mukavan saunan, jonka voi laittaa ulos tai sisälle.
Hiukan veti mielen haikeaksi, kun siellä oli puulämmitteisiäkin. Viranomaiset ei kuulemma anna laittaa sellaista kaupunkialueelle. Maalle kyllä.
Omistaja on vuosikausia tapellut saadakseen liittovaltion hyväksynnän puulämmitteiselle, mutta ilmeisesti byrokratia täällä on yhtä paskaa kuin muuallakin.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 23.06.2017 07:01

Konservative kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
Konservative kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
HueHueHueXD kirjoitti:Aika mielenkiintoinen juhannus tulossa. Katselen himassa, kun joku max 10 kuolee koko jussina. Tuohan on Portlannissa normipvä. Itse asunut muutaman kk Miamissa ja en nyt kauheasti leveilis maasta, jossa ihmisiä ryöstelee heti, kun pimeä alkaa ja jos se alkaa klo 6 PM. Et sinäkään Mikki Hiiri uskaltaisi ilman autoa ja konetuliasetta kotoasi 100m päässä olevalle grillille. Se siitä sinun ihmemaastasi. Tai voit toki uskaltaa ja olet selkeä MT-potilas.

Kyllä minä täällä vaikka kävelen keskiyöllä ruokakauppaan. Tämä on oikealla puolelella 82nd avea. Toiselle puolelle en lähtisi yöllä ehkä seikkailemaan. Täällä suurin vaara on jäädä suustaan kiinni hullun kissanaisen kanssa tai jämähtää jammailemaan naapurin kanssa.

Jos totuuden, minkä tahansa, jonka voi tarvittaessa todistaa kiistattomasti oikeaksi, sanomisesta tulee "rasismia" tai "vihapuhetta" silloin pidän kaikkia niin väittäviä tahoja valehtelijoina ja kaiken hyvän vihollisina ja sellaista yhteiskuntaa joka tekee siitä hyväksyttävää, poliittisesti korrektia käytöstä, sen päättäjiä, arvoja sekä asenteita sekä lakeja syljen.

Hyvää vointia sinne Portlandiin. :) Voisi miellyttää minuakin? Ilmasto on varmaan hyvä. Onko hyviä musiikkikauppoja ja jos on niin olisi mielenkiintoista kuulla miten eroavat meidän sellaisista?

Täällä on paljon hyviä musiikkikauppoja. Kahden korttelin päässä on kitarakauppa nimeltä Volume Bomb. Omistajat on nuoria hipstereitä, mutta ihan mukavia ja myyvät mielenkiitoista tavaraa. Ulkopuolella on lava, jolla kuka tahansa voi harrastaa katusoittoa. Ovat myös yhteistyössä aika lähellä olevan kitara- ja vahvistinkorjaamon kanssa.
Itse olen asioinut eniten puodissa nimeltä Centaur Guitars. Täynnä vintage - kitaroita ja vahvistimia. Saisin siellä helposti kulutettua ison tukun rahaa. Tosi mukava henkilökunta. Toimii myös kanikonttorina, mutta ottavat vastaan ainoastaan kitaroita. Niitä varten on asianmukaiset säilytystilat.
Sitten on valtakunnallinen ketju Guitar Center. Vastaa lähinnä Helsingin Fazeria. Se ei ole niin mukava paikka.
Useampaan en ole vielä sisälläpäin tutustunut.
Uskon, että tykkäisit paikkakunnasta. Mottona on Keep Portland Weird. Täällä jokainen saa olla niin outo kuin haluaa eikä herätä huomiota. Porukka on ystävällistä.
Klubeja ja konserttipaikkoja on joka makuun. Grunge syntyi tossa vähän pohjoisempana sijaitsevassa Seattlessa ja täällä.

Tervehdys!

Kävin kyseisen kaupan nettisivuilla. Näyttää että kivijalka musiikkikaupat vielä porskuttavat jenkkilässä. :peukkuylös:

Katselin alueuutisia ja niissä mainittiin Kotka:laisen Sävelaitan lopettamisesta. :( :( Taas menee yksi! :( :(

Aron Soitin on kait lopettanut ja Soitin Huttunen vai toimivatko netissä en ole tarkistanut.

Monet kuuluttaa että jos mitään radikaalia ei tapahdu niin kohta saa kitarat laittaa naulaan.

70-luvun lopulla tuli Elmu:t ja Kelmut ja Selmut, yms. mahtanevatko enää toimia ja jos toimivat niin hyvä. :peukkuylös:

Radio City ja Radio Ykkönen ja monet muut paikallisradiot tuli. Uuge Kojolan ohjelmat kiinnostivat erikoisesti nuorta rokkaria. Kill Cityssä en käynyt sen kukoistusaikana. Nyt "maailmanmatkaajana". :| :)

Niin mukava kuin netti onkin se tappaa pikkukaupat. :(

Käyttekö konserteissa? Millaisesta musiikista vaimosi pitää? Mitä bänditouhuja itselläsi? Ei ole pakko vastata mutta olen utelias. Olethan nähnyt ilmeisesti aika paljon täällä kotimaassakin/ollut mukana?

Hyvää jatkoa sinnepäin toivottaen. :peukkuylös:

Suurin osa musiikkikaupoista täällä on tuollaisia parin tyypin kauppoja. Tulevaisuutta ajatellen on kanssa kiva, että omistajista on suuri osa nuorta ja innostunutta porukkaa.

Minä ja vaimoni tavattiin, kun kumpikin näki naamakirjassa ryhmän Seventies Punk Rock Apprecition Society ja molemmat ajatteli, että hitto, voishan ton tsekata.
Tuosta voinee jotain päätellä. ;)
Vaimoni on San Fransiscosta ja hänellä oli siellä oma bändi.
Nyt ollaan esiinnytty hiukan nimellä Lucille & the Ice Monkey.
Akustisesti, joten musiikki tietty pehmeämpää, mutta eiköhän tässä kunnon bändikin aikaan saada.
Konserteissa tulee käytyä. Osittain katsomassa paikallisia. Isommista nimistä on viimeksi nähty suomipojat Steve 'N' Seagulls ja the Damned (ovat huippuvedossa nykyään).
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 23.06.2017 07:04

Frankie kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:

Pistä vaan aisii tulemaan tarinaa tapahtumista sieltä! :D
Olethan meidän ainakin länsirannikon kirjeenvaihtajamme 8-)

Laitetaan :).
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu