Imettäminen on "vaimon työtä"

Sana on vapaa!

Imettäminen on "vaimon työtä"

ViestiKirjoittaja awa » 08.07.2017 15:47

Päivi Räsänen tunnetaan perinteisten perhearvojen puolustajana. Hän korosti puheessaan naisen perinteistä roolia perheessä ja lastenhoidossa.

Räsänen myös paljasti sairastuneensa itse aikanaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen.

- Haluan jakaa kanssanne henkilökohtaisen kokemuksen, hetken, jossa Lutherin opetus kutsumuksesta tuli minulle rakkaaksi, Räsänen sanoi juhlavieraiden edessä.

- Äidiksi tultuani vaivuin itselleni yllätykseksi synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Olin tottunut tehokkaaseen elämänrytmiin ja yhtäkkiä elämä pysähtyi kuin seinään, imettämisen, vaipanvaihdon ja nukuttamisen loppumattomalta tuntuvaan kehään, Räsänen kertoi.

Räsänen kertoi saaneensa vaikeina aikoina voimaa Lutherin ajatuksesta, jonka mukaan esimerkiksi lapsen imettäminen on "vaimon työtä".

- Nämä sanat ovat nousseet mieleeni monissa arkisissa tilanteissa, esimerkiksi sellaisena yönä, kun kaikki viisi lastamme olivat oksennustaudissa ja vaihdoin viidettä kertaa lakanoita ja pesin lattioita oksennuksesta. Ajattelin, että tämä on minun suuri kutsumukseni tässä maailmassa siivota näitä oksennuksia, Räsänen sanoi.

Räsäsen mukaan arki pitäisikin mieltää kutsumukseksi ja Jumalalta saaduksi tehtäväksi. Näin vastoinkäymiset on helpompi kestää.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017070 ... 9_u0.shtml

Vaihteeksi tällainen näkökulmakin penis-juttujen joukkoon.
- Älkää haukkuko Päivi Räsästä (häntä on riittävästi haukuttu) vaan pysykää otsikon mukaisessa asiassa!
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Msusi
Olen sitä mieltä, että rajat valvontaan ja vieraiden on aika lähteä kotiinsa.
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Imettäminen on "vaimon työtä"

ViestiKirjoittaja Jassoota » 08.07.2017 16:05

Jos nainen haluaa imettää niin mitä tuohon nyt vastaan sanomaan.

Itse kunnioitan Päiviä kyllä. En ole aina samaa mieltä, mutta hän vaikuttaa olevan lahjomaton omassa työssään että elämänkatsomuksessaan.
Juha Sipilä sekä hallitus: Haistakaa paska!
Jassoota
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 08.07.2017 16:07

Mä olen luullut että se tuntuu naisesta mukavalta kun nänniä imeskellään.
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Jassoota » 08.07.2017 16:11

Mistä tässä ketjussa nyt sitten jatketaan, kun esille on tulleet seikat: nainen saa vapaasti imettää ja nainen tykkää, kun nänniä imetään.
Juha Sipilä sekä hallitus: Haistakaa paska!
Jassoota
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Backstage » 08.07.2017 16:22

Satojen miljoonien vuosien evoluutio on jakanut suvunjatkamisessa tehtävät sukupuolten välille parhaan selviämistavan mukaan.
Backstage
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja awa » 08.07.2017 16:23

Jassoota kirjoitti:Mistä tässä ketjussa nyt sitten jatketaan, kun esille on tulleet seikat: nainen saa vapaasti imettää ja nainen tykkää, kun nänniä imetään.

Ehkä nuo päätelmät eivät ole ihan faktaa (miesten mielikuvia), mutta en puutu niihin.

Puutun siihen, että imettäminen pitäisi määritellä työksi, koska nainen on imetyksen aikana kykenemätön vastaanottamaan muuta työtä ja sen vuoksi imetysaika pitäisi laskea myös eläke-etuihin oikeuttavaksi ajaksi.
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Msusi
Olen sitä mieltä, että rajat valvontaan ja vieraiden on aika lähteä kotiinsa.
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Backstage » 08.07.2017 16:33

awa kirjoitti:
Jassoota kirjoitti:Mistä tässä ketjussa nyt sitten jatketaan, kun esille on tulleet seikat: nainen saa vapaasti imettää ja nainen tykkää, kun nänniä imetään.

Ehkä nuo päätelmät eivät ole ihan faktaa (miesten mielikuvia), mutta en puutu niihin.

Puutun siihen, että imettäminen pitäisi määritellä työksi, koska nainen on imetyksen aikana kykenemätön vastaanottamaan muuta työtä ja sen vuoksi imetysaika pitäisi laskea myös eläke-etuihin oikeuttavaksi ajaksi.

Eikö äitiysraha mielestäsi kata tätä aikaa josta kertyy myös eläke-etua?
http://www.kela.fi/aitiysraha

Ai niin, mitenkäs ne työttömät, eikös työttömyystuki myös juokse vaikka imettäisi?
Tosiasiassa ,en tiedä oikeastaan mitenkä työttömään vaikuttaa äitys, saako hän jotain erityistukea?
Backstage
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Legba » 08.07.2017 17:29

Vaikkapa 1) julkinen imetys/imeminen ja 2) mitä imetään. :wave:
Legba
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Backstage » 08.07.2017 17:33

Legba kirjoitti:

Vaikkapa 1) julkinen imetys/imeminen ja 2) mitä imetään. :wave:

Imetys on täysin luonnollista jos imetetään sylivauvaa.

Toisaalta on myös näitä...

Tuskinpa haluaisin nähdä tätä julkisesti.
Backstage
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Paluu Yleinen keskustelu