Saarikko: Harkittava naisten sukupuoliemien silpomisen kielt

Sana on vapaa!

Re: Saarikko: Harkittava naisten sukupuoliemien silpomisen k

ViestiKirjoittaja awa » 09.08.2017 20:24

awa kirjoitti:
epäilevä kirjoitti:Suvakit haluaa tänne lemmikkejä ja sitten ollaan kieltämässä niiltä lajinomaista käyttäytymistä, mistä tässä oikein on kyse? Ollaan vaatimassa kanoille virikkeitä ja kuopimismahdollisuutta kun se on juuri sitä niiden käyttäytymistä jos musut tykkäävät silpoa pipareita niin se on niiden asia. Jos otatte lemmikkejä niin hyväksykää ne kaikkine tapoineen. Kuinka moni kieltää koiraa kun se nuolee pallejaan?

Jos silpovat omiaan niin se voi olla "niiden asia", mutta kun silpovat viattomia lapsia niin silloin se ei ole.

Lapsi on asian omistaja, ei silpoja.
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Msusi
Olen sitä mieltä, että rajat valvontaan ja vieraiden on aika lähteä kotiinsa.
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Legba » 09.08.2017 20:38

Jos silpomisen (FGM: female genital mutilation) kieltävää lakia ei pikimmiten laadita on se merkki että ko. silpominen hyväksytään suomalaisessa yhteiskunnassa. FGM on erittäin brutaali mielenvikainen toimenpide josta ei ole muuta kuin järkytystä ja surua kaikille.
Kuinka moni on muuten nähnyt millainen silpomisen lopputulos on? Se on jumalauta hirveä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation
Legba
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja awa » 09.08.2017 21:10

Synnytyksessä arven auki leikkaaminen on usein välttämätöntä. Ympärileikattu vulva on menettänyt joustokykynsä, kertoo lääkäri Mulki Mölsä. Se puolestaan viivästyttää synnytyksen ponnistusvaihetta ja lisää vauvan hapenpuutetta, josta voi seurata aivovaurio tai kuolema. Monissa tutkimuksissa ympärileikkausta pidetään myös pääsyyllisenä äidin synnytyskuolemaan.

"...voi seurata aivovaurio..." usein on epäilty matujen älykkyyttä ja älyttömyyttä...
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Msusi
Olen sitä mieltä, että rajat valvontaan ja vieraiden on aika lähteä kotiinsa.
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu