Naisten ja miesten jutut - historiaa

Sana on vapaa!

Re: Naisten ja miesten jutut - historiaa

ViestiKirjoittaja jared33 » 14.08.2017 10:08

Pistaasi kirjoitti:
jared33 kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
jared33 kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:
Pistaasi kirjoitti:Pinkki oli miesten väri
Pinkkiin kukkakirjailtuun silkkipukuun sonnustautunut nuoru­kainen ei ollut 1700-luvulla lainkaan harvinainen näky, sillä pinkki tai vaaleanpunainen väri nähtiin tuolloin yhtenä miehisen, intohimoisen ja sotaisan punaisen sävynä. :kahvi:

Kyllähän nykyäänkin on miehille vaaleanpunaisia ja pinkkejä kauluspaitoja. Tullessaan joskus muotiin tuntuivat hassuilta mutta ihan hienojahan ne. Miten te suhtaudutte naisten ja miesten väreihin? Onko niitä enää?

Ehkä pinkkejä paitoja löytyy "miehille", mutta ei miehille.

Mikäs mies se muka on jonka miehisyys ei kestä pinkkiin paitaan pukeutumista?

Kun olin Tampereella katsomassa Iggy and the Stoogesia halusin ehdottomasti bändin pinkin t-paidan.
Myyjätyttö ei millään meinannut sitä minulle myydä. Selitti, että se on tyttöjen.

Nykyisessä kotikaupungissani voi pukeutua ihan kuinka lystää.
Naapuri lahjoitti minulle teddy- kankaisen, seepraraidallisen, yksiosaisen yöhaalarin.
Pistän sen ensi talvena päälle kauppareissulla. Kukaan ei tule minuun mitään erityisempää huomiota kiinittämään.
Kruunaan vielä asun hipsterien suosimalla fedora-hatulla.

Ensimmäisissä olympialaisissa urheilivat vain alastomat miehet.
Antiikin Kreikan näytelmissä ei ollut esiintyjinä lainkaan naisia. Miehet vetivät myös naisten roolit.

Itse haluaisin korostaa persoonaani housujen värillä, mutta suomalaiskauppojen valikoimahan on juuri niissä umpisurkea. Mistään ei löydy esim. kirkaan punaisia tai keltaisia miesten farkkuja.

Onneksi on netti :kahvi:
https://www.amazon.co.uk/Superslick-Tight-Color-Jeans-Mustard/dp/B00DSS0880/ref=sr_1_22/261-8304030-0542005?s=clothing&ie=UTF8&qid=1502693740&sr=1-22&nodeID=1730981031&psd=1

Kuva

https://www.macys.com/shop/product/true-religion-mens-ricky-relaxed-straight-fit-colored-jeans?ID=2337066&CategoryID=85443#fn=sp%3D1%26spc%3D6%26ruleId%3D78%26slotId%3D5

Hyvännäköiset farkut :) Mutta itse tilaan kaikkea muuta netistä paitsi vaatteita. En jaksa mitään väistämätöntä pakettien palautus rumbaa, sovitusrumbassakin on ihan tarpeeksi :)
jared33
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Pistaasi » 14.08.2017 10:14

Miehinen mies osasi neuloa
Keskiajalla neulominen oli yksinomaan miesten ammatti.

Sen harjoittamista valvoivat ammattikillat, joiden jäsenet olivat arvostettuja käsityöläisiä, aivan kuten räätälit ja sepätkin.

Teollisen vallankumouksen aikana 1800-luvulla neulominen koneellistui ja miesten kiinnostus lopahti. Siitä lähtien neulomista on pidetty lähinnä naisten puuhana.

Kuva
Kukka ja lintu ovat ilon opettajia.
~ Sören Kierkegaard
Pistaasi
Vuoden Torikahvilalainen
Vuoden Torikahvilalainen

Paikkakunta: 25 000–28 000 valovuoden päässä Linnunradan keskustasta galaksin kierteishaarojen välissä.

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 14.08.2017 16:33

jared33 kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
jared33 kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:
Pistaasi kirjoitti:Pinkki oli miesten väri
Pinkkiin kukkakirjailtuun silkkipukuun sonnustautunut nuoru­kainen ei ollut 1700-luvulla lainkaan harvinainen näky, sillä pinkki tai vaaleanpunainen väri nähtiin tuolloin yhtenä miehisen, intohimoisen ja sotaisan punaisen sävynä. :kahvi:

Kyllähän nykyäänkin on miehille vaaleanpunaisia ja pinkkejä kauluspaitoja. Tullessaan joskus muotiin tuntuivat hassuilta mutta ihan hienojahan ne. Miten te suhtaudutte naisten ja miesten väreihin? Onko niitä enää?

Ehkä pinkkejä paitoja löytyy "miehille", mutta ei miehille.

Mikäs mies se muka on jonka miehisyys ei kestä pinkkiin paitaan pukeutumista?

Kun olin Tampereella katsomassa Iggy and the Stoogesia halusin ehdottomasti bändin pinkin t-paidan.
Myyjätyttö ei millään meinannut sitä minulle myydä. Selitti, että se on tyttöjen.

Nykyisessä kotikaupungissani voi pukeutua ihan kuinka lystää.
Naapuri lahjoitti minulle teddy- kankaisen, seepraraidallisen, yksiosaisen yöhaalarin.
Pistän sen ensi talvena päälle kauppareissulla. Kukaan ei tule minuun mitään erityisempää huomiota kiinittämään.
Kruunaan vielä asun hipsterien suosimalla fedora-hatulla.

Ensimmäisissä olympialaisissa urheilivat vain alastomat miehet.
Antiikin Kreikan näytelmissä ei ollut esiintyjinä lainkaan naisia. Miehet vetivät myös naisten roolit.

Itse haluaisin korostaa persoonaani housujen värillä, mutta suomalaiskauppojen valikoimahan on juuri niissä umpisurkea. Mistään ei löydy esim. kirkaan punaisia tai keltaisia miesten farkkuja.

Kyllä minä ainakin ihan Suomessa olen ostanut kaupasta kirkkaanpunaiset farkut.
Oli vielä tarjouksessa.
Joku Sokos taisi olla.
Käytin niitä lastenmusiikkibändin kanssa. Oli raitapaita ja silmälappukin. Olin hirmuinen merirosvo.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu