Räppäri pakotti alle 12-v.laulamaan maksullisestä seksistä

Sana on vapaa!

Räppäri pakotti alle 12-v.laulamaan maksullisestä seksistä

ViestiKirjoittaja tjk1 » 15.08.2017 15:57

Edesvastuutonta touhua, antaisi lasten olla lapsia!
http://www.is.fi/musiikki/art-2000005326902.html

Räppärin esitys järkytti lapsiperheet Riihimäellä – pyysi alle 12-vuotiaita lavalle laulamaan maksullisesta seksistä

Heikki Kuulan roisit sanoitukset lapsiyleisölle järkyttivät monia. (KUVA: Seppo Solmela)

Julkaistu: 15.8. 15:28

Ikärajaton konsertti Tapahtuman järjestäjä puolusti kohuesiintymistä sillä, että musiikki kuului vain lavan eteen.

Riihimäen Beach Party -konsertin esitys viime perjantaina sai monet vierestä seuranneet vanhemmat suunniltaan. Rap-artisti Heikki Kuula räppäsi kappaleissaan huumeista, prostituoiduista ja eritteistä.

Facebookin Riihimäki-ryhmässä moni vanhempi hämmästeli, miksi nuorisotoimen järjestämään päihteettömään ja ikärajattomaan tapahtumaan oli valittu esiintymään huumeista ja prostituoiduista laulava artisti. Räppäri, joka esiintyi viideltä iltapäivällä, pyysi lapsia kanssaan lavalle laulamaan.

Tapahtumaa oli markkinoitu koko perheen konserttina. Paikalle oli tuotu pomppulinna ja tapahtumassa nähtiinkin runsaasti lapsiperheitä.

Teflon Brothers. Heikki Kuula (keskellä.) (KUVA: Seppo Solmela)

Tapahtuman tuottaja ja perustaja Jani Unkuri osallistui viikonloppuna sosiaalisessa mediassa velloneeseen keskusteluun.

– Ymmärrän mielipahanne, myös minun korvat punotti ja esitys tuntui osin ikävältä. Vedämme leuan rintaan ja yritämme jatkossa varmistaa, että esiintyjät ovat paremmin esitelty ja yleisölle kerrottu mitä he esittävät, tuottaja kirjoitti Facebookin Riihimäki-ryhmässä.

– Me otamme palautteen nöyränä vastaan ja yritämme välttää tämän mokan jatkossa.

Jani Unkuri puolusti Ilta-Sanomille, että musiikki kuului vain lavan eteen. Unkurin mukaan artistit olivat tietoisia siitä, että yleisön joukossa on myös lapsia. Räppäri Heikki Kuula päätti siitä huolimatta esittää rivosanaiset kappaleensa lapsiyleisölle.

Riihimäki-ryhmässä Kuulan esiintymistä ihmetellyt isä oli konsertissa 11- ja 12-vuotiaiden tytärtensä kanssa. Isä kertoo IS:lle, että ”törkeän ja häpeällisen” keikan seuraaminen sai hänet raivostumaan.

– Homma riistäytyi siinä vaiheessa lapasesta, kun lavalle pyydettiin pieniä lapsia, reilusti alle 12-vuotiaita laulamaan Kuulan kanssa yhdessä Mä rakastuin prostituoituun, jossa hän itse sanoi prosti, ja vaati yleisöä sanomaan tuoituun.

Heikki Kuula on myös yksi kolmesta Teflon Brotherista. (KUVA: Milla von Konow)

– Seuraavaksi alkoi kailatus ”Kaikki on paskaa, paitsi kusi”, johon Kuula mielestään hauskasti sanoi lapsille, jotka todennäköisesti syövät murojansa aamuisin tai iltaisin, että ”mä kusen teidän kaikkien muroihin”, isä kertoo.

– Sama meininki jatkui biiseissä joissa räpättiin narkkareista, auton pöllimisestä ja heroiinista.

Tuottaja Jani Unkuri ymmärtää yleisön mielipahan, mutta ei lähde syyttämään yksin artistia tai lasten vanhempia tapahtuneesta.

– Se tyyli, millä se artisti sen veti, niin sen olisi voinut vetää toisellakin tavalla, Unkuri muotoili.
tjk1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Räppäri pakotti alle 12-v.laulamaan maksullisestä seksis

ViestiKirjoittaja Justin Case » 15.08.2017 15:58

Miten käy keikkailun?
Justin Case
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja RÖYH? » 15.08.2017 16:04

Taisi nyt mamit traumatisoitua ennemmin kuin lapset. Minkäköhän biisin räpätti?
Ahaa, luin tarkemmin.
RÖYH?
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 15.08.2017 16:22

Itse lastenmusiikkibändissä soittaneena pidän hommaa törkeänä.
Varsinkin omissa piiseissä meillä oli sanoituksissa tiukka kontrolli.
Lapset ovat muuten vakavasti otettava ja haastava yleisö. On paljon helpompi soittaa kännisille aikuisille. Niitä voi vaikka fuulata, lapsia ei koskaan.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 15.08.2017 19:42

Sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

Paluu Yleinen keskustelu