Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia

Sana on vapaa!

Re: Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia

ViestiKirjoittaja KeijoKeke » 16.02.2018 08:55

Icemonkey3 kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:
kalacalle kirjoitti:Olen aina saanut matkustaa suomesta ihan vapaasti, varsinkin 70-luvulla , lähes joka kesä lähdin pariksi viikoksi aina, joko Eurooppaa tai muualle maailmaa. Hankin vain ajoissa tarvittavan, viisumin, vakuutuksen ja vaihdoin myös valuuttaa ja voimassa oleva suomen passi, ei ollut koskaan mitään ongelmaa. En ymmärrä tätä EU-hokemaa vapaus matkustaa??

Ei toki ihan kohtuuton vaiva satunnaisesti matkustavalle, tosin mitä tuossa vanhassa mallissa on parempaa? Valuutanvaihto oli huomattava kulu ihan kansantaloudenkin mittakaavassa. Rajatarkastukset ei pysäytä turvapaikanhakijoita, jos tulomaa ei sitä suorita ja pysäytä paperittomia ennen kuin pääsevät Suomen puolelle (mikäli tämä oli pointti).

Tuossa valuutta-asiassa paino sanalle "oli".
Kuten täälläkin on todettu ei ongelmaa korttien aikana ole.
Viimeksi olen vaihtanut valuuttaa ennen lähtöäni tänne. Ihan vaan varoiksi. Ostin sen verran dollareita kuin ajattelin, että voivat vaatia kolmen kuukauden elämiseen. Eivät sitten pyytäneet käteistä nähdä.
Suomalaisella pankkikortilla sai ihan hyvin taaloja seinästä.
Tuo logiikka ei minulle ihan selviä, että, jos joku muu maa ei pysty häätökiitäjiä pysäyttämään niin sitten ei Suomikaan. On kai Suomessa vielä rajavartiolaitos ja armeija?
Tanska pystyi siihen. Unkari pystyy siihen.
Missä ero?

Ilmeisesti et ole tajunnut että se pankki perii valuutanvaihtokulut myös korttimaksuissa, vaikkei erittekisikään niitä? Imperfektiä käytin siksi että valuutanvaihtokulut ovat huomattavasti vähentyneet euron myötä, eikä ne kansantaloutta rasittavat kulut tute sinun satunnaisista valuutanvaihdoistasi, vaan yritysten ulkomaankaupan valuutanvaihdosta ja rahoitusmarkkinoilta.

Jos Tanska kerran pysäytti tulijat, niin sittenhän meillä ei ole edes mitään ongelmaa kun tulijat ovat kerran jumissa heidän rajoillaan... Niin mitä se tulijoiden pysäyttäminen auttaa Suomen rajalla? Turvapaikkaa voi hakea siellä rajalla oli papereita tai ei, jos on Suomen puolella ja Ruotsin puolellekaan ei oikein omin lupineen voida mennä pysäyttämään.
KeijoKeke
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: SUM SUMMARUM

ViestiKirjoittaja Konservative » 16.02.2018 09:01

KeijoKeke kirjoitti:
Konservative kirjoitti:Tämän ketjun viesti on:

"Minun kansallinen itsemääräämisoikeuteni on myytävänä kynällä ja paperilla jos saan siitä taloudellista tai muuta henkilökohtaista hyötyä, mm. helpompaa matkustelua".

Vahvistui se mitä olen aina sanonut.

Itse en kehtaisi edes katsoa peiliin jos vastaan tuijottaisi henkilö joka on myynyt vapaaehtoisesti kalleimman aarteensa kansallisen itsenäisyytensä, vain lautasellisesta "hernekeittoa" ja sirkushuveista.

Ja JC teen kaikkeni että oma poliittinen kantasi on "marginaalissa" jonain päivänä käyttäen kaikkia mahdollisia normaaleja ja laillisia yhteiskunnallisia vaikutuskeinoja mitä meillä on käytettävissä haluamamme poliittisen muutoksen puolesta.

Hyvät jatkot

Kallein aarre? Siitä hernekeittolautasestakin on jotain konkreettista hyötyä, mutta mitä hyötyä on siitä että päätöksenteko pitäisi lähtökohtaisti olla kansallisella tasolla? Kun miettii miten paljon esimerkiksi oma arvopohjasi eroo suomalaisten enemmistön arvopohjasta, niin mikä yhteinen tekijä siinä kansallisuudessa edes on?

Vastaus
No niin paljastuihan vihdoin todelliset arvot ja asenteet! Odotinkin en vain tiennyt miten nopeasti saan puristettua oleellisemman ulos.

Jos asetat kansallisen päätösvallan ja taloudelliset hyödyt vastakkain olet silloin valmis luopumaan itsenäisyydestäsi jos saat siitä jotain taloudellista hyötyä tai henkilökohtaista mukavuutta eli itsenäisyydelläsi on hinta.

Minun itsenäisyyteni ei ole myytävänä ja sen hintana on olleet tuhannet ja tuhannet kuolleet nuoret sotilaat piste
Konservative
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja KeijoKeke » 16.02.2018 09:06

Konservative kirjoitti:[Vastaus
No niin paljastuihan vihdoin todelliset arvot ja asenteet! Odotinkin en vain tiennyt miten nopeasti saan puristettua oleellisemman ulos.

Jos asetat kansallisen päätösvallan ja taloudelliset hyödyt vastakkain olet silloin valmis luopumaan itsenäisyydestäsi jos saat siitä jotain taloudellista hyötyä tai henkilökohtaista mukavuutta eli itsenäisyydelläsi on hinta.

Minun itsenäisyyteni ei ole myytävänä ja sen hintana on olleet tuhannet ja tuhannet kuolleet nuoret sotilaat piste

Ei tuossa ole mitään myytävää tai vastakkain asetettavaa. Päätöksenteko vain on tehtvävä oikealla tasolla. Ylikansallisissa asioissa ylikansallisissa organisaatioissa, kuten EU:ssa. Pelkästään Suomea koskevat kansallisella, kuntaa koskevat kunnallisella jne. jne. Jostain kansallisesta päätöksenteosta on ihan turha pitää kiinni jonain itseisarvona.
KeijoKeke
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 16.02.2018 09:07

Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia enemmän kuin Pohjois-Korean ilmastoa.
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja KeijoKeke » 16.02.2018 09:10

anarkistialkuasukas kirjoitti:Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia enemmän kuin Pohjois-Korean ilmastoa.

Sitä ilmastoa tainnut harva suomalainen joutua kokemaan. Täällä onneksi tyrmättiin nuo sosialistiset kokeilut 1918.
KeijoKeke
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 16.02.2018 09:14

KeijoKeke kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia enemmän kuin Pohjois-Korean ilmastoa.

Sitä ilmastoa tainnut harva suomalainen joutua kokemaan. Täällä onneksi tyrmättiin nuo sosialistiset kokeilut 1918.

Missähän sä sitten asut? Venäjällä vai?
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja KeijoKeke » 16.02.2018 09:18

anarkistialkuasukas kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:

Ihan Suomessa. Pieni kertaus: sosialistipellet yritti luoda tänne pohjoiskorealaisen ilmaston 1918, mutta joutuivatkin kuopan täytteeksi. Enemmistö ei tukenut tuota sosialismipaskaa, mutta tukee EU:ta ja euroa.
KeijoKeke
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 16.02.2018 09:23

KeijoKeke kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:

Ihan Suomessa. Pieni kertaus: sosialistipellet yritti luoda tänne pohjoiskorealaisen ilmaston 1918, mutta joutuivatkin kuopan täytteeksi. Enemmistö ei tukenut tuota sosialismipaskaa, mutta tukee EU:ta ja euroa.

Blaa blaa blaa. Sodan syy oli se, että valkoiset yrittivät tehdä Suomesta kuningaskunnan eikä tasavaltaa. EU on sosialistinen kokeilu.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 16.02.2018 09:52

Marjatta kirjoitti:
Konservative kirjoitti:Tämän ketjun viesti on:

"Minun kansallinen itsemääräämisoikeuteni on myytävänä kynällä ja paperilla jos saan siitä taloudellista tai muuta henkilökohtaista hyötyä, mm. helpompaa matkustelua".

Vahvistui se mitä olen aina sanonut.

Itse en kehtaisi edes katsoa peiliin jos vastaan tuijottaisi henkilö joka on myynyt vapaaehtoisesti kalleimman aarteensa kansallisen itsenäisyytensä, vain lautasellisesta "hernekeittoa" ja sirkushuveista.

Ja JC teen kaikkeni että oma poliittinen kantasi on "marginaalissa" jonain päivänä käyttäen kaikkia mahdollisia normaaleja ja laillisia yhteiskunnallisia vaikutuskeinoja mitä meillä on käytettävissä haluamamme poliittisen muutoksen puolesta.

Hyvät jatkot

Euron helppous matkatessa ei ainakaan mulla ole ollut peruste EU:ssa tai eurossa pysymiselle, vaan vaihtoehdot mitä sen jälkeen tapahtuu, jos EU:sta eroaisimme? Kansallinen etu mullekkin tässä epävarmuuden tilassa lähinnä tulee mieleen? Miksi hypätä tuntemattomaan, jonka kaikkia vaikutuksia emme tiedä mitä se toisi tullessaan? Kansallisen edunkin harkinta on paikallaan.
Suoraan sanoen mitä haluat suomalaisten päättäjien tekevän tässä nykyisessä tilanteessa? Eroa EU:sta ja eurostako ihan tässä ja nyt??

Tedätkö sinä mitä vaikutuksia liittovaltiolla ja pankkiunionilla tulee olemaan?
Mikäli tiedät, kerro meille muillekin.
Minusta se on varsinainen hyppy tuntemattomaan.
Itsenäisenä olemisesta sentään ainakin osalla suomalaisista on kokemusta.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 16.02.2018 10:09

KeijoKeke kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:
kalacalle kirjoitti:Olen aina saanut matkustaa suomesta ihan vapaasti, varsinkin 70-luvulla , lähes joka kesä lähdin pariksi viikoksi aina, joko Eurooppaa tai muualle maailmaa. Hankin vain ajoissa tarvittavan, viisumin, vakuutuksen ja vaihdoin myös valuuttaa ja voimassa oleva suomen passi, ei ollut koskaan mitään ongelmaa. En ymmärrä tätä EU-hokemaa vapaus matkustaa??

Ei toki ihan kohtuuton vaiva satunnaisesti matkustavalle, tosin mitä tuossa vanhassa mallissa on parempaa? Valuutanvaihto oli huomattava kulu ihan kansantaloudenkin mittakaavassa. Rajatarkastukset ei pysäytä turvapaikanhakijoita, jos tulomaa ei sitä suorita ja pysäytä paperittomia ennen kuin pääsevät Suomen puolelle (mikäli tämä oli pointti).

Tuossa valuutta-asiassa paino sanalle "oli".
Kuten täälläkin on todettu ei ongelmaa korttien aikana ole.
Viimeksi olen vaihtanut valuuttaa ennen lähtöäni tänne. Ihan vaan varoiksi. Ostin sen verran dollareita kuin ajattelin, että voivat vaatia kolmen kuukauden elämiseen. Eivät sitten pyytäneet käteistä nähdä.
Suomalaisella pankkikortilla sai ihan hyvin taaloja seinästä.
Tuo logiikka ei minulle ihan selviä, että, jos joku muu maa ei pysty häätökiitäjiä pysäyttämään niin sitten ei Suomikaan. On kai Suomessa vielä rajavartiolaitos ja armeija?
Tanska pystyi siihen. Unkari pystyy siihen.
Missä ero?

Ilmeisesti et ole tajunnut että se pankki perii valuutanvaihtokulut myös korttimaksuissa, vaikkei erittekisikään niitä? Imperfektiä käytin siksi että valuutanvaihtokulut ovat huomattavasti vähentyneet euron myötä, eikä ne kansantaloutta rasittavat kulut tute sinun satunnaisista valuutanvaihdoistasi, vaan yritysten ulkomaankaupan valuutanvaihdosta ja rahoitusmarkkinoilta.

Jos Tanska kerran pysäytti tulijat, niin sittenhän meillä ei ole edes mitään ongelmaa kun tulijat ovat kerran jumissa heidän rajoillaan... Niin mitä se tulijoiden pysäyttäminen auttaa Suomen rajalla? Turvapaikkaa voi hakea siellä rajalla oli papereita tai ei, jos on Suomen puolella ja Ruotsin puolellekaan ei oikein omin lupineen voida mennä pysäyttämään.

Totta kai ymmärsin. Siksi en puhunut valuutan vaihdosta vaan ostamisesta. Raha on kauppatavaraa ja sillä on hintansa.
Euro vaikuttaa vain euromaitten välisessä kaupassa. Suurin osa maailmankaupasta käydään dollareilla. Vuodesta 2015 saakka myös Kiinan jenistä tuli reservivaluutta ja se tulee taatusti nostamaan asemaansa maailmankaupassa.
Tanskan rajojen sulkeminen vaikutti välittömästi myös Suomeen tunkeutujien määrään. Miksi Ruotsin puolelle pitäisi mennä? Riittää, että rajalla on puomi alhaalla ja tarpeeksi miehiä puomin takana?
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu