Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia

Sana on vapaa!

Re: SUM SUMMARUM

ViestiKirjoittaja Marjatta » 16.02.2018 17:16

Icemonkey3 kirjoitti:
Marjatta kirjoitti:
Konservative kirjoitti:Tämän ketjun viesti on:

"Minun kansallinen itsemääräämisoikeuteni on myytävänä kynällä ja paperilla jos saan siitä taloudellista tai muuta henkilökohtaista hyötyä, mm. helpompaa matkustelua".

Vahvistui se mitä olen aina sanonut.

Itse en kehtaisi edes katsoa peiliin jos vastaan tuijottaisi henkilö joka on myynyt vapaaehtoisesti kalleimman aarteensa kansallisen itsenäisyytensä, vain lautasellisesta "hernekeittoa" ja sirkushuveista.

Ja JC teen kaikkeni että oma poliittinen kantasi on "marginaalissa" jonain päivänä käyttäen kaikkia mahdollisia normaaleja ja laillisia yhteiskunnallisia vaikutuskeinoja mitä meillä on käytettävissä haluamamme poliittisen muutoksen puolesta.

Hyvät jatkot

Euron helppous matkatessa ei ainakaan mulla ole ollut peruste EU:ssa tai eurossa pysymiselle, vaan vaihtoehdot mitä sen jälkeen tapahtuu, jos EU:sta eroaisimme? Kansallinen etu mullekkin tässä epävarmuuden tilassa lähinnä tulee mieleen? Miksi hypätä tuntemattomaan, jonka kaikkia vaikutuksia emme tiedä mitä se toisi tullessaan? Kansallisen edunkin harkinta on paikallaan.
Suoraan sanoen mitä haluat suomalaisten päättäjien tekevän tässä nykyisessä tilanteessa? Eroa EU:sta ja eurostako ihan tässä ja nyt??

Tedätkö sinä mitä vaikutuksia liittovaltiolla ja pankkiunionilla tulee olemaan?
Mikäli tiedät, kerro meille muillekin.
Minusta se on varsinainen hyppy tuntemattomaan.
Itsenäisenä olemisesta sentään ainakin osalla suomalaisista on kokemusta.

EU:n liittovaltio kehityksestä ei taida olla varmaa tietoa kenelläkään ja sen paremmin pankkiunionillakaan? Itsenäisyys tuossa mielessä voi olla kylläkin käpertymistä yksinäisyyteen, jos jäämme kaikkien liittoutumien ulkopuolelle. Persujen propagandaa yrität tarjoilla. Ei uppoo eikä osu! :biggrin2: :biggrin2:
"Tämä päivä pakenee, eikä palaa ja vaikka huominen tulee, ei se ole enää tämä päivä." Waltari
Marjatta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Legba » 16.02.2018 17:22

Marjatta kirjoitti:EU:n liittovaltio kehityksestä ei taida olla varmaa tietoa kenelläkään ja sen paremmin pankkiunionillakaan? Itsenäisyys tuossa mielessä voi olla kylläkin käpertymistä yksinäisyyteen, jos jäämme kaikkien liittoutumien ulkopuolelle. Persujen propagandaa yrität tarjoilla. Ei uppoo eikä osu! :biggrin2: :biggrin2:

Kuva
Legba
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia

ViestiKirjoittaja Justin Case » 16.02.2018 17:23

https://www.ft.com/content/b3020a52-dda ... 1c2175f5ce

https://www.reuters.com/article/us-germ ... SKBN1E30KH

"German conservatives reject 'United States of Europe' ahead of coalition talks"

No hätä.

Merkelin CDU ei hyväksy liittovaltion kehittämistä.
Justin Case
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja KeijoKeke » 16.02.2018 18:44

Icemonkey3 kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:
kalacalle kirjoitti:Olen aina saanut matkustaa suomesta ihan vapaasti, varsinkin 70-luvulla , lähes joka kesä lähdin pariksi viikoksi aina, joko Eurooppaa tai muualle maailmaa. Hankin vain ajoissa tarvittavan, viisumin, vakuutuksen ja vaihdoin myös valuuttaa ja voimassa oleva suomen passi, ei ollut koskaan mitään ongelmaa. En ymmärrä tätä EU-hokemaa vapaus matkustaa??

Ei toki ihan kohtuuton vaiva satunnaisesti matkustavalle, tosin mitä tuossa vanhassa mallissa on parempaa? Valuutanvaihto oli huomattava kulu ihan kansantaloudenkin mittakaavassa. Rajatarkastukset ei pysäytä turvapaikanhakijoita, jos tulomaa ei sitä suorita ja pysäytä paperittomia ennen kuin pääsevät Suomen puolelle (mikäli tämä oli pointti).

Tuossa valuutta-asiassa paino sanalle "oli".
Kuten täälläkin on todettu ei ongelmaa korttien aikana ole.
Viimeksi olen vaihtanut valuuttaa ennen lähtöäni tänne. Ihan vaan varoiksi. Ostin sen verran dollareita kuin ajattelin, että voivat vaatia kolmen kuukauden elämiseen. Eivät sitten pyytäneet käteistä nähdä.
Suomalaisella pankkikortilla sai ihan hyvin taaloja seinästä.
Tuo logiikka ei minulle ihan selviä, että, jos joku muu maa ei pysty häätökiitäjiä pysäyttämään niin sitten ei Suomikaan. On kai Suomessa vielä rajavartiolaitos ja armeija?
Tanska pystyi siihen. Unkari pystyy siihen.
Missä ero?

Ilmeisesti et ole tajunnut että se pankki perii valuutanvaihtokulut myös korttimaksuissa, vaikkei erittekisikään niitä? Imperfektiä käytin siksi että valuutanvaihtokulut ovat huomattavasti vähentyneet euron myötä, eikä ne kansantaloutta rasittavat kulut tute sinun satunnaisista valuutanvaihdoistasi, vaan yritysten ulkomaankaupan valuutanvaihdosta ja rahoitusmarkkinoilta.

Jos Tanska kerran pysäytti tulijat, niin sittenhän meillä ei ole edes mitään ongelmaa kun tulijat ovat kerran jumissa heidän rajoillaan... Niin mitä se tulijoiden pysäyttäminen auttaa Suomen rajalla? Turvapaikkaa voi hakea siellä rajalla oli papereita tai ei, jos on Suomen puolella ja Ruotsin puolellekaan ei oikein omin lupineen voida mennä pysäyttämään.

Totta kai ymmärsin. Siksi en puhunut valuutan vaihdosta vaan ostamisesta. Raha on kauppatavaraa ja sillä on hintansa.
Euro vaikuttaa vain euromaitten välisessä kaupassa. Suurin osa maailmankaupasta käydään dollareilla. Vuodesta 2015 saakka myös Kiinan jenistä tuli reservivaluutta ja se tulee taatusti nostamaan asemaansa maailmankaupassa.
Tanskan rajojen sulkeminen vaikutti välittömästi myös Suomeen tunkeutujien määrään. Miksi Ruotsin puolelle pitäisi mennä? Riittää, että rajalla on puomi alhaalla ja tarpeeksi miehiä puomin takana?

Joo ja siinä kaupassa maksetaan aivan tyhjästä. Suomen kaupasta suurin osa on kauppaa euromaiden kanssa ja sitä käydään euroilla, ei dollareilla. Siinä puhutaan kymmenistä miljardeista, jotka ennen olisi vaihdettu toiseen valuuttaan ja siitä maksettu valuutanvaihtokulut. Hyöty on aika konkreettinen siihen nähden, että tuossa sinun valuutanvaihdossasi ei ainakaan esimerkissäsi ollut yhtään mitään hyötyä.

Tietenkin vaikutti kun hakevat turvapaikkaa Tanskasta. Se on ihan sama montako meillä siellä puomin takana on, mutta edelleen voivat hakea turvapaikkaa, jos pääsevat suomalaiselle rajavartijalle sen hakemuksen jättämään. Jos logiikkasi toimisi, niin meillähän ei tietenkään voinut olla ongelmaa Venäjältä tulevien turvapaikanhajoiden kanssa? Ja se ongelma ratkesi vasta kun Venäjä esti heidän pääsynsä Suomen puolelle.
KeijoKeke
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja KeijoKeke » 16.02.2018 18:46

anarkistialkuasukas kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:
KeijoKeke kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:Suomalaiset arvostavat euroa ja EU:n vapauksia enemmän kuin Pohjois-Korean ilmastoa.

Sitä ilmastoa tainnut harva suomalainen joutua kokemaan. Täällä onneksi tyrmättiin nuo sosialistiset kokeilut 1918.

Missähän sä sitten asut? Venäjällä vai?

Ihan Suomessa. Pieni kertaus: sosialistipellet yritti luoda tänne pohjoiskorealaisen ilmaston 1918, mutta joutuivatkin kuopan täytteeksi. Enemmistö ei tukenut tuota sosialismipaskaa, mutta tukee EU:ta ja euroa.

Blaa blaa blaa. Sodan syy oli se, että valkoiset yrittivät tehdä Suomesta kuningaskunnan eikä tasavaltaa. EU on sosialistinen kokeilu.

Siis Ruotsin kaltaisen valtion? Kauheaa...Sota syttyi, koska sosialistisekopäät alkoivat lahtaamaan ihmisiä ja nousivat laillista hallitusta vastaan. Tämän kapinan Suomen kansa ansiokkaasti torppasi.
KeijoKeke
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja perhosefekti » 16.02.2018 22:28

Kasipallo kirjoitti:Eurobarometrin mukaan suomalaiset haluavat lapioida rahansa kreikkalaisille, ottaa maahan 1,8 miljoonaa syyrialaista, harrastaa homoseksiä, kävellä töihin säässä kuin säässä, siirtyä kasvisruokavalioon ja marssia joka viikonloppu kadulla huutaen tahdissa, että suuri on puheenjohtajamme Kim Il-Juncker.

Eurobarometri! Voi hyvä helvetti.

Kaikki kyselyt sanamuotoineen on tarkoin harkittuja. Saamaan kannatusta ja tukea EU-byrokrastanialle. Tuo byrokrastania kuluineen ja EVM-sitoumuksineen on moolokin kita. Kuluille ei ole kattoa. Työvoiman liikkuvuuskin nähdään pelkästään positiivisena asiana. Siitä huolimatta, että matalapalkka-alojen tekijät on osin siitä syystä jääneet palkkakuoppaan veronmaksajien tukemaksi monin eri tavoin. 0-linjalla monet paremminpalkatutkin olleet jo kauan. Työttömien kasvaneista reserveistä puhumattakaan. Jäljet kantaa kauas ja laajalle. Perustavaa laatua oleviin asioihin.

Kulut on kasvaneet vierivän lumipallon tavoin. Hintavasta ja kaikkeen puuttuvasta olemisesta huolimatta, "Hyvis"-järjestöihin uppoaa takautuvasti paljon. Milloinkohan nuokin lankeaa maksuun, ja loppulaskuhan kasvaa koko ajan nykyisten työntekijöiden myötä.

"VTV:n selvityksen mukaan tarkastuksessa mukana olleiden järjestöjen yhteenlasketut pitkäaikaiset työsuhdeperusteiset vastuut olivat 109 miljardia euroa. Tästä summasta vain kymmenen prosenttia oli katettu jollain tavalla...

...Suomen osuus näistä kattamattomista vastuista on VTV:n mukaan 1,4 miljardia euroa. Siitä pelkästään Euroopan unionin osuus on reilu miljardi euroa.

VTV huomauttaa raportissaan, että moni järjestö – muun muassa juuri EU – maksaa vuotuiset eläkekulunsa budjetista. Kasvavana menoeränä eläkkeet rasittavat varsinaisen toiminnan rahoittamista."

Ja samassa uutisessa myös järjen ääntä;

"Yläoutinen piti pohtimisen arvoisena myös VTV:n raportissa ollutta ehdotusta taloudellisen ennakkoarvion tekemisestä, kun punnitaan johonkin kansainvälisen järjestöön liittymistä.

– Näihin vastuisiin on ylipäänsä hyvä suhtautua vakavasti ja ottaa huomioon kaikki taustamuuttujat, kun päätöksiä tehdään."

-YLE-

Ja tuon viimeisimmän pitäisi päteä myös niihin mihin ollaan jo liitytty.

Eikä kaikki halua harrastaa homoseksiä. Hypetys on tosin ollut kuuluvaa ja näkyvää. Mielikuvia pienestä pitäen positiivisessa valossa. Viimesimmästä esimerkki; Selailin Yhteishyvä.lehteä joitakin päiviä sitten. "Hyviä valintoja" otsakkeen alla oli mainos lapsille suunnatusta pillimehusta nimeltään "Two dads". Osaahan ne ilman ymmärrystäkin vaatia äänekkäästi "toodädsiä". Pridevalmiita huutosakkiin sitten seuraavallako kerralla jo :roll:
perhosefekti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 17.02.2018 05:21

Marjatta kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
Marjatta kirjoitti:

"Minun kansallinen itsemääräämisoikeuteni on myytävänä kynällä ja paperilla jos saan siitä taloudellista tai muuta henkilökohtaista hyötyä, mm. helpompaa matkustelua".

Itse en kehtaisi edes katsoa peiliin jos vastaan tuijottaisi henkilö joka on myynyt vapaaehtoisesti kalleimman aarteensa kansallisen itsenäisyytensä, vain lautasellisesta "hernekeittoa" ja sirkushuveista.

Ja JC teen kaikkeni että oma poliittinen kantasi on "marginaalissa" jonain päivänä käyttäen kaikkia mahdollisia normaaleja ja laillisia yhteiskunnallisia vaikutuskeinoja mitä meillä on käytettävissä haluamamme poliittisen muutoksen puolesta.

Hyvät jatkot

Euron helppous matkatessa ei ainakaan mulla ole ollut peruste EU:ssa tai eurossa pysymiselle, vaan vaihtoehdot mitä sen jälkeen tapahtuu, jos EU:sta eroaisimme? Kansallinen etu mullekkin tässä epävarmuuden tilassa lähinnä tulee mieleen? Miksi hypätä tuntemattomaan, jonka kaikkia vaikutuksia emme tiedä mitä se toisi tullessaan? Kansallisen edunkin harkinta on paikallaan.
Suoraan sanoen mitä haluat suomalaisten päättäjien tekevän tässä nykyisessä tilanteessa? Eroa EU:sta ja eurostako ihan tässä ja nyt??

EU:n liittovaltio kehityksestä ei taida olla varmaa tietoa kenelläkään ja sen paremmin pankkiunionillakaan? Itsenäisyys tuossa mielessä voi olla kylläkin käpertymistä yksinäisyyteen, jos jäämme kaikkien liittoutumien ulkopuolelle. Persujen propagandaa yrität tarjoilla. Ei uppoo eikä osu! :biggrin2: :biggrin2:

Suomalaiset pärjäsivät ihan mukavasti 5-6000 vuotta (joittenkin tietojen mukaan 10 000) ilman EUrosvoliittoa.
Mitähän tarkoitat tuolla yksinäisyyteen käpertymisellä? Turkulaisena olen aika hyvin perillä synnyinkaupunkini historiasta. Turulla on ollut vilkkaat ja kiinteät yhteydet Eurooppaan jo ainakin 1000 vuotta. EUrosvoliiton edeltäjää Hansaliittoa kokeiltiin 1200-1400-luvuilla. Sekin homma päättyi siihen, että suuret saksalaiset kaupungit, Lyypekki etunenässä, alkoivat yhä enennän ja enemmän pitää liitoa heidän johtamanaan suurvaltana. Miten tuleekin ihan nykyaika mieleen? Viimeinen isku tuli Amerikan "löytämisen" muodossa ja maailmankaupan painopiste siirtyi muualle.

0
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Veli Pontikka » 17.02.2018 05:36

Jännä homma olen elänyt ja matkustellut ennen EU:ta enkä pysty nimeämään yhtäkään EU:n myötä tullutta vapautta... ottaen huomioon että minä reissaan ympäri Eurooppaa ja paljon...
IL Refugee ja se porsas, jonka susi söi.
Veli Pontikka
Kauhee Apina!
Kauhee Apina!

ViestiKirjoittaja Marjatta » 17.02.2018 07:25

Icemonkey3 kirjoitti:
Marjatta kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
Marjatta kirjoitti:

Hyvät jatkot

Suomalaiset pärjäsivät ihan mukavasti 5-6000 vuotta (joittenkin tietojen mukaan 10 000) ilman EUrosvoliittoa.
Mitähän tarkoitat tuolla yksinäisyyteen käpertymisellä? Turkulaisena olen aika hyvin perillä synnyinkaupunkini historiasta. Turulla on ollut vilkkaat ja kiinteät yhteydet Eurooppaan jo ainakin 1000 vuotta. EUrosvoliiton edeltäjää Hansaliittoa kokeiltiin 1200-1400-luvuilla. Sekin homma päättyi siihen, että suuret saksalaiset kaupungit, Lyypekki etunenässä, alkoivat yhä enennän ja enemmän pitää liitoa heidän johtamanaan suurvaltana. Miten tuleekin ihan nykyaika mieleen? Viimeinen isku tuli Amerikan "löytämisen" muodossa ja maailmankaupan painopiste siirtyi muualle.

0

Eihän me enää mitää kivikautta eletä ja maailma on muuttunut ja globalisaatio kaikkine ilmiöineen on ilonamme tai riesanamme. EU on kriisissä tällä hetkellä, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei taida olla tässä vaiheessa tiedossa? Ei tuo mitään riemukulkua tainut olla tuokaan Britannian brexit ja pitkät neuvottelut ja soraääniä siitäkin tuntuu siellä olevan.
"Tämä päivä pakenee, eikä palaa ja vaikka huominen tulee, ei se ole enää tämä päivä." Waltari
Marjatta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 17.02.2018 09:50

Marjatta kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
Marjatta kirjoitti:
Icemonkey3 kirjoitti:
Marjatta kirjoitti:

Hyvät jatkot

0

Eihän me enää mitää kivikautta eletä ja maailma on muuttunut ja globalisaatio kaikkine ilmiöineen on ilonamme tai riesanamme. EU on kriisissä tällä hetkellä, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei taida olla tässä vaiheessa tiedossa? Ei tuo mitään riemukulkua tainut olla tuokaan Britannian brexit ja pitkät neuvottelut ja soraääniä siitäkin tuntuu siellä olevan.

En tainnut kivikaudesta puhua sanaakaan.
Kerroin, että Turku on ollut vilkkasti kansainvälinen jo satoja vuosia.
Samoin kerroin, miten edellinen "EU" päättyi ja nykyinen kehitys on aivan selvästi menossa aivan samaan kuin Hansa-liittokin eli Saksan haluun hallita kaikkea.
Miksi et noita kommentoi?
Kyllä tässä tapauksessa liittovatio on se hyppy. Hyppy Saksan hallintaan. Hallintaan, jota on jo kokeiltu ja huonoksi havaittu.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hansaliitto
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu