tältä kuukautiskivut oikeasti tuntuvat

Sana on vapaa!

tältä kuukautiskivut oikeasti tuntuvat

ViestiKirjoittaja Pistaasi » 05.03.2018 08:09

Kaikki alkoi siitä, kun lontoolaisen yliopiston (mies)professori kuvaili kohdun supistelun aiheuttamia kuukautiskipuja "melkein yhtä pahan tuntuiseksi kuin sydänkohtaus". Asiasta on kertonut muun muassa Daily Mail.

Tämä sai monet innostumaan. Lääketieteen ammattilainen, joka tunnistaa sen, kuinka kammottavalta se aika kuukaudesta voi tuntua!

Moni Twitter-käyttäjä intoutui myös jakamaan omia vertauskuviaan kuukautiskivulle. Nämä huvittavat - mutta myös itkettävät, koska tunne on meille vähän liiankin tuttu.

Kuukautiskivuista selviytyminen ilman särkylääkettä on verrattavissa siihen, että haluat kokea Saw-elokuvan tapahtumat omakohtaisesti.

Kun ensimmäinen lapseni syntyi, en tiennyt synnytyksen alkaneen, koska kipu ei ollut yhtä pahaa kuin kuukausittaiset kramppini.

Kuukautiskivut saavat minut himoitsemaan ibuprofeeni-smoothieta.

Ei niinkään kuin sydänkohtaus, vaan pikemminkin kuin kohdun ja lantionpohjalihasten sullominen paperisilppurin läpi aina kuukauden välein.

Kuin sisälläni olisi pieni olento, joka yrittää kaivaa tiensä ulos. Kun se huomaa tämän olevan mahdotonta, alkaa se järjestää sisuskalujani uusiksi.

Hauskaa? Ehkäpä. Näitä lukiessa kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että erittäin voimakkaat kuukautiskivut voivat johtua sairaudesta, esimerkiksi endometrioosista.

Sietämättömän voimakas kipu ennen kuukautisia tai niiden aikana ei ole normaalia, eikä sen tarvitse olla osa ihmisen elämää, Endometrioosiyhdistys huomauttaa. Siispä, jos kipu rajoittaa elämää, ei sen kanssa tarvitse sinnitellä hampaat irvessä, vaan tällaisissa tapauksissa kannattaa hakeutua lääkärin pakeille.

Minulla on läheinen joka on muutaman kerran pyörtynyt kivusta kuukautisten aikana. Itse olen onneksi päässyt kohtuudella.
Kukka ja lintu ovat ilon opettajia.
~ Sören Kierkegaard
Pistaasi
Vuoden Torikahvilalainen
Vuoden Torikahvilalainen

Paikkakunta: 25 000–28 000 valovuoden päässä Linnunradan keskustasta galaksin kierteishaarojen välissä.

Re: tältä kuukautiskivut oikeasti tuntuvat

ViestiKirjoittaja Apostata » 05.03.2018 08:34

Sukupuoleni on pelastanut henkilökohtaiselta kokemukselta, mutta aikamoisia kauhutarinoita olen kuullut. Mikähän siinä on ettei tuohon ole onnistuttu kehittämään kunnollista lääkehoitoa, kuitenkin hyvin yleinen ja toistuva ongelma.. :shock:
Apostata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja awa » 05.03.2018 08:35

Pistaasi kirjoitti:Minulla on läheinen joka on muutaman kerran pyörtynyt kivusta kuukautisten aikana. Itse olen onneksi päässyt kohtuudella.

Tuttu tunne.
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Msusi
Olen sitä mieltä, että rajat valvontaan ja vieraiden on aika lähteä kotiinsa.
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja 176-671 » 05.03.2018 08:37

säni opetti minulle aikoinaan että kuukautis- ja synnytyskipuja tavataan liioitella aika lailla. :smoke4:
176-671
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja awa » 05.03.2018 08:39

176-671 kirjoitti:säni opetti minulle aikoinaan että kuukautis- ja synnytyskipuja tavataan liioitella aika lailla. :smoke4:

Isä oli varmaan "oikea" henkilö arvioimaan niitä.
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Msusi
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja 176-671 » 05.03.2018 08:43

awa kirjoitti:
176-671 kirjoitti:säni opetti minulle aikoinaan että kuukautis- ja synnytyskipuja tavataan liioitella aika lailla. :smoke4:

Niinhän se on. Isä kertoi että minunkin synnytys oli varsin helppo, kaikenlaista tuskaa ja vaivaa aloin aiheuttaa vasta kun sain enemmän ikää.
176-671
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Pistaasi » 05.03.2018 08:49

176-671 kirjoitti:
awa kirjoitti:

Niinhän se on. Isä kertoi että minunkin synnytys oli varsin helppo, kaikenlaista tuskaa ja vaivaa aloin aiheuttaa vasta kun sain enemmän ikää.

:happygirl
Kukka ja lintu ovat ilon opettajia.
~ Sören Kierkegaard
Pistaasi
Vuoden Torikahvilalainen
Vuoden Torikahvilalainen

Paikkakunta: 25 000–28 000 valovuoden päässä Linnunradan keskustasta galaksin kierteishaarojen välissä.

ViestiKirjoittaja awa » 05.03.2018 08:54

176-671 kirjoitti:
awa kirjoitti:

Synnytyksiä on monenlaisia ja sanoisin, että juuri niissä on kysysmys yksittäistapauksista. Äiti joutuu heti synnytyksen jälkeen kovaan hoitovastuuseen, vaikka itsekään ei ole kunnossa niin kyllä siinä pakosti vaikeat kokemukset unohtuvat. Onneksi. Ei kai siihen muuten uudelleen lähtisi.
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 05.03.2018 09:11

Apostata kirjoitti:Sukupuoleni on pelastanut henkilökohtaiselta kokemukselta, mutta aikamoisia kauhutarinoita olen kuullut. Mikähän siinä on ettei tuohon ole onnistuttu kehittämään kunnollista lääkehoitoa, kuitenkin hyvin yleinen ja toistuva ongelma.. :shock:

Could weed be used to treat period pain?

There are reports cannabis will be approved by New York legislators to treat period pain. The evidence is unclear, but that doesn’t mean the drug can be ruled out

https://www.theguardian.com/lifeandstyl ... dr-dillner
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Backstage » 05.03.2018 09:12

anarkistialkuasukas kirjoitti:
Apostata kirjoitti:Sukupuoleni on pelastanut henkilökohtaiselta kokemukselta, mutta aikamoisia kauhutarinoita olen kuullut. Mikähän siinä on ettei tuohon ole onnistuttu kehittämään kunnollista lääkehoitoa, kuitenkin hyvin yleinen ja toistuva ongelma.. :shock:

Could weed be used to treat period pain?

There are reports cannabis will be approved by New York legislators to treat period pain. The evidence is unclear, but that doesn’t mean the drug can be ruled out

https://www.theguardian.com/lifeandstyl ... dr-dillner

Onko sinulla kovatkin kuukautiskrampit?
Backstage
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu