Hyvä lakiuudistus metsästykseen

Sana on vapaa!

Re: Hyvä lakiuudistus metsästykseen

ViestiKirjoittaja N.. » 11.06.2016 12:46

YönTimo kirjoitti:
N.. kirjoitti:En meinannu....
Jousi on tappava ase....tuli vaan jalkajousi mieleen.
Toki räjähteitäkin voi tehdä itte...
Kaikkee tappavaa voi tehdä itte...ikävä kyllä.

Olishan se pitäny arvata, tyypillistä akkojen hommaa, haluttais kaikkia kieltoja ja määräyksiä mielikuvien ja tuntemusten pohjalta eikä pysähdytä hetkeksikään ajattelemaan järjen kanssa :lol:

Juuri niin...
Mun mielikuvien ja tuntemusten mukaan...
;)
N..
VIERAILIJA
VIERAILIJA

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 11.06.2016 12:49

YönTimo kirjoitti:Tuolloin se ainakin viimeistään tuli tuon direktiivin kautta. Tuota edeltävältä ajalta en muista metsästyslakia ja siihen liittyviä kiermuroita vaikka joskus 80-luvulla lueskelin metsästäjän oppaat kun meinasin metsästyskortin silloin hankkia.

Toki olen kuullut ajan saatossa väittämät siitä että varsijousta pidettiin "liian vaarallisena koska se olisi ladattuna koko metsästyksen ajan" ja "ettei sitä voi ottaa pois virityksestä ampumatta" jne. selitykset mutta niiden paikkansa pitävyydestä en ole ikinä löytänyt mitään faktaa vaan lähinnä huhua ja urbaania legendaa vain.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää missä vaiheessa se kielto sitten (tuota aiemmin) on lakiin tullut.

Onpa hankala löytää vanhempia pykäliä aiheesta, mutta nähtävästi tuo varsi- eli jalkajousen käyttö metsästykseen on kielletty 1996.
Itse hommasin metsästyskortin toissavuonna niin en vanhempia metsästäjän oppaita omista.

Mutta kyllä, perustelut tosiaankin ontuvat, koska kyllä se hirvimiehen kiväärikin tuppaa ladattuna olemaan kun kytikselle hiivitään...
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja YönTimo » 11.06.2016 12:54

anarkistialkuasukas kirjoitti:Onpa hankala löytää vanhempia pykäliä aiheesta, mutta nähtävästi tuo varsi- eli jalkajousen käyttö metsästykseen on kielletty 1996.
Itse hommasin metsästyskortin toissavuonna niin en vanhempia metsästäjän oppaita omista.

Mutta kyllä, perustelut tosiaankin ontuvat, koska kyllä se hirvimiehen kiväärikin tuppaa ladattuna olemaan kun kytikselle hiivitään...

Itsellä oli tieto vain tuosta että se olisi tullut tuon yleiseurooppalaisen direktiivin takia kun suomi ei vaatinut erityisoikeuksia.
YönTimo

ViestiKirjoittaja anarkistialkuasukas » 11.06.2016 13:02

YönTimo kirjoitti:
anarkistialkuasukas kirjoitti:Onpa hankala löytää vanhempia pykäliä aiheesta, mutta nähtävästi tuo varsi- eli jalkajousen käyttö metsästykseen on kielletty 1996.

Itsellä oli tieto vain tuosta että se olisi tullut tuon yleiseurooppalaisen direktiivin takia kun suomi ei vaatinut erityisoikeuksia.

Tarkistapa vielä Ahvenanmaan tilanne, mutta myönnän erehtyneeni sikäli jos se varsijousimetsästys oli sallittua ennen v. 1996.
Se on sanomattakin selvää että aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
anarkistialkuasukas
Vuoden sisällöntuottaja
Vuoden sisällöntuottaja

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu