Liikunta on paha sana

Sana on vapaa!

Liikunta on paha sana

ViestiKirjoittaja awa » 19.09.2016 11:27

Suomessa on paljon heitä, jotka inhoavat liikuntaa. Nyt liikunnan tilalle haluttaisiin keksiä uusi sana, sillä monille liikunta on synonyymi hielle ja huonoille koulumuistoille.

Liikunnan ammattilaisia ei edelleenkään kouluteta riittävästi kohtamaan vähän liikkuvia, niin kuin tuo korrekti sanonta liikkumattomista kuuluu.

Liikuntaa markkinoidaan ihmeidentekijänä, jonka harrastaminen on kivaa ja aiheuttaa liikunnan jälkeen energisen olon. Todellisuudessa vähän liikkuvalle liikunnan aloittaminen ei ole juuri koskaan tuollaista. Eihän se ole aina kivaa himoliikkujallekaan.

Liikunta-ammattilaiset katsovat ihmisiä liikunnallisten silmälasien läpi. He ovat usein koko ikänsä olleet itse liikunnallisia ja heidän kaverinsakin ovat liikkuvia.

http://yle.fi/uutiset/analyysi_liikunta ... na/9169798

- Mun mielestä koululiikunta on liian suorituspainotteista ja kilpailuhenkistä. Yhtä hyvin voitaisiin tanssia, tuleehan siinäkin hiki, kuin että poljetaan cooperin testiä ym. ...
Miten lienee toteutettu 1 h liikuntaa / päivä, mitä hallitus suunnitteli taipaleensa alussa?

Oletko himoliikkuja vai sohvaperuna?
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Metsäsusi
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Paluu Yleinen keskustelu