Moderaatioketju + bannit ja varoitukset + Ylläpito tiedottaa

Tänne voit antaa palautetta Torikahvilasta ja esittää kehitystoiveita.

Re: Moderaatioketju

ViestiKirjoittaja Liike » 09.01.2016 03:01

Esitän Teppotulkulle ja Taneli.T:lle vertaistukena oman kokemukseni yhdessä palveluammatissa toimimisesta. Sitä voi soveltaa myös vapaaehtoistoimintaan, jos haluaa.

Olin nuorena miehenä muutaman vuoden opettajan hommissa silloisella yläasteella ja lukiossa, jotta sain rahoitettua omaa opiskeluani ottamatta valtavasti opintolainaa.

Opettaminen on antoisaa ja jokaiselle siihen pystyvälle suositeltavaa puuhaa. Opettajan täytyy perehtyä kulloiseenkin aiheeseen niin hyvin, että oppii koko ajan itsekin uutta, joten siitä hyötyy myös itse. Siinä puuhassa oppii kuitenkin myös oikeamielistä ja samalla hyödyllistä suhtautumista niin oppilaisiin kuin myös muihin ihmisiin. Varsinainen eri asioiden opettaminen on nimittäin valtavan paljon helpompaa, kun oppilaat pitävät opettajaa oikeudenmukaisena ja rehellisenä. Silloin ei mene oppimisaikaa hukkaan opettajan yrittäessä saada edes ääntään kuuluviin perusmelun yli ja sen jälkeen valitusten kuuntelussa ja vänkäämisessä “mutku toikin niin minäkin”.

Kun opettaja osaa suhtautua luokan hiljaisimpaan nörttiin ja meluisimpaan metsässä koskaan käymättömään elämäntapametsuriin oikeudenmukaisesti, hän saa oppilaiden mielessä hyväksynnän. Oikeudenmukainen suhtautuminen ei suinkaan tarkoita samalla tavalla suhtautumista. Väärin tehneeseen on suhtauduttava tuomitsevammin kuin oikein tehneeseen, sehän on selvä. Huomasin kuitenkin opettajana sellaisen vähän yllättävältä tuntuvan rehellisyyden, että kaikki rötöstelleet tunnustivat tekonsa, kun oli hetken aikaa puhuttu niitä näitä kahden kesken ja jotkut vielä alkoivat lohdutella minua pohojalaasittaan: ”Älä ny tykkää pahaa mun temppuulusta, kun jourut antamahan mulle jäläki-istuntoa”.

Tarina tiivistettynä alle 30-vuotiaille, jotka eivät lue kolmea riviä enempää: rehellisyys on jokaisen ihmisen tärkein pääoma. Sitä ei voi hävittää kukaan muu kuin ihminen itse.
Vaikka meistä jokaisella on omat mielipiteemme, olisi mukavaa, jos jaksaisimme itse kukin pysyä rehellisenä.
Liike
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Liike » 09.01.2016 03:21

ojatuomi kirjoitti:
Liike kirjoitti:En ole lähestynyt herra Tanelia yksityisviestillä, koska en ole tälläkään keskustelusivustolla hakemassa seuraa — en varsinkaan urospuolista, johon sukupuoleen Tantsu kuulunee — vaan pelkästään keskustelemassa.

Minusta tuo on hieman ikävästi todettua liittyen yksityisviestien luonteeseen.

Mulla on nimimerkki myös jatkoajalle jonne olen vuosien varrella kirjoitellut aika paljon. Jos olen kirjoittanut sinne jonkun viestin ja joku on ymmärtänyt sanomani mielestäni väärällä tavalla, olen saattanut huomauttaa tätä kirjoittajaa yv:llä ja sitten olemme keskustelleet tämän asian kahden kesken. Muutamaan otteeseen on käynyt niinkin että itse olen saanut yv:tä samankaltaisesta syystä: olen käsittänyt sanotun asian väärin. Kahden kesken asiasta keskustelu monestikin rauhoittaa tilannetta kivasti ja foorumille ei tule muille keskustelijoille luettavaksi keskustelua joka näyttää ulkopuolisin silmin lähinnä turhanaikaiselta kinastelulta josta ei ikinä seuraa itse aiheen kannalta mitään hyödyllistä. Minusta tämä on muutamassa tapauksessa toiminut ihan kivasti, mistään seuranhakemisesta tuollaisissa yv-keskusteluissa ei ole kyse vaan asia selvitetään vain niiden ihmisten kesken joita se koskee.

Kokonaan eri asia on nimimerkit joilla ei selkeästi ole tarkoituskaan kuin tarttua hieman epäonnistuneisiin lauseisiin ja alkaa riitelemään. Tollaisten kanssa vuoropuhelua mielellään välttää siinäkin tapauksessa että tuntuisi siltä että olisi kommentoitavaa kaverin viestiin.

OK. Homma toimii toki noin kuin kuvailit muillakin sivustoilla kuin Jatkoajalla.

Ihmettelin vain sitä, että minun pitäisi ottaa yhteyttä asiattomasta viestittelystä ilmiantamaani sivuston käyttäjään itseensä, jos haluan lisätietoa ilmiannon poistamisesta. :crazy:
Vaikka meistä jokaisella on omat mielipiteemme, olisi mukavaa, jos jaksaisimme itse kukin pysyä rehellisenä.
Liike
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Rajatkiinni » 09.01.2016 17:39

Eikö nyt vittu voida jättää noi ikuiset "epäilyt" ja saatanan väärinkäsitykset palstan ulkopuolelle?
Jos nyt joku on ollut opettaja tai joku on valvoja täällä tai itse pääjehu, niin mitä vittua se meitä keskustelijoita liippaa?
Nielkää saatana ne ylpeytenne ja parasta eilen tunnuksenne ja keskustelkaa niin että keskustelu on keskustelua ja älkää valehdelko oletus sähköposteistanne!

Nää on tosi hauskoja tällaset viestit joissa joku on muka sanonut tai lähettänyt jotain ja sitten eivät olekkaan. :D
Rajatkiinni

ViestiKirjoittaja Taneli.T » 09.01.2016 20:13

Torikahvilan logoksi?
Kuva
?iskogol nalivhakiroT

-Pöllitty Backstagen galleriasta..
Taneli.T
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Liçá » 09.01.2016 20:31

Liçá kirjoitti:
Liçá kirjoitti:
Teppotulkku kirjoitti:
Taneli.T kirjoitti:Tutkin asiaa ja se hoituisi lataamalla ja asentamalla tähän foorumiversioon modi joka on ohjelmoitu ylimääräisten sillisalaatien automaattiseen poistamiseen.
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=70&t=699835
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=69&t=937075

Siinä muutama esimerkki.. Ei olla ainoita jotka tämän ongelman kanssa rämpivät.

Mä en pysty modeja asentamaan, se jää Tepin nakiks jos hänellä joskus on aikaa ja halua siihen.

Ei viiti edes yrittää, ettei riko mitään noilla v. 2008 modeilla. Lisäksi ei tietoa, miten suomalaisen Munfoorumi-tuen käy, jos on itse säätänyt jotain päin peetä.

nå voitko sitten poistaa sen rajoituksen kokonaan, kun muuten pitää aina poistaa ne ylimääräiset lainaukset :tongue:

ja nyt on vielä se onglema et trollit ei osaa poistaa noita oikein, niin tulee lisää sekasotkua :tongue:
viewtopic.php?f=15&t=1324&start=30#p18587
viewtopic.php?f=5&t=611&start=103#p18101

varmaan nyt taas voi olla yli 3 lainausta samassa viestissä, nå toivottavasti se oli viimeinen muutos ja ei tule enää näitä lainausrajoituksia :tongue:
Vive mais!
KuvaKuvaKuvaKuva
Liçá
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Hobbes » 09.01.2016 20:56

Taneli.T kirjoitti:Torikahvilan logoksi?
Kuva
?iskogol nalivhakiroT

-Pöllitty Backstagen galleriasta..

Mut eihän tuo ole torikahvila vaan kahvila...

Malttakaa ensi kesään, ja käykää jollakin torilla nappaamassa aito kuva torikahvilasta ja sitten se logoksi tuohon tyyliin:

Kuva

Itte kun ottaa kuvan niin saa mieleisen, eikä kukaan tule nillittämään kuvan tekijänoikeuksista...
Ignorance is bliss. ~ Cypher
Hobbes
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Liike » 10.01.2016 00:06

Taneli.T kirjoitti:
Liike kirjoitti:
Taneli.T kirjoitti:Tunnusta rehellisesti mikä noista uusista nikeistä on sun banninkiertonikki. Nauretaan sille porukalla.
Ei tule seuraamuksia.

Kuten Mysticus jo ylempänä arvaili, “sammu” vaikutti Jamo3:n uudelta nikiltä, mutta kun viestejä on vain kaksi, käsialasta ei voi olla varma.

viewtopic.php?f=15&t=1407#p19552

Joo se on todnäk tillintallin, samaa mieltä.

Varmistui tänään: viewtopic.php?f=15&t=395&start=10#p21891

Nyt nähdään, kuinka tällä sivustolla suhtaudutaan tuplanikkien käyttäjiin. :o
Liike
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Mysticus » 10.01.2016 00:27

Liike kirjoitti:
Taneli.T kirjoitti:
Liike kirjoitti:
Taneli.T kirjoitti:Tunnusta rehellisesti mikä noista uusista nikeistä on sun banninkiertonikki. Nauretaan sille porukalla.
Ei tule seuraamuksia.

Kuten Mysticus jo ylempänä arvaili, “sammu” vaikutti Jamo3:n uudelta nikiltä, mutta kun viestejä on vain kaksi, käsialasta ei voi olla varma.

Ja edelleen Tillin tallin alias sammu alias Jamo3 kommentoi vailla mitään asiaa. Enää puuttuvat kymmenet uudet avaukset kokoomuslaisten vähä-älyisyydestä tai Sipilän lestalaisuudesta tai Timo Soinin painosta ja ulkonäöstä. Ei hän malta olla kauaa näin rauhallinen kuin tällä hetkellä.
Suurin osa kirjoittamastani osoittaa huonoa taitoa sarkasmin vaativassa lajissa.
Mysticus
Vuoden Tittelitön Torikahvilalainen

ViestiKirjoittaja Liçá » 10.01.2016 00:42

Mysticus kirjoitti:
Liike kirjoitti:
Taneli.T kirjoitti:
Liike kirjoitti:
Ei tule seuraamuksia.

Ja edelleen Tillin tallin alias sammu alias Jamo3 kommentoi vailla mitään asiaa. Enää puuttuvat kymmenet uudet avaukset kokoomuslaisten vähä-älyisyydestä tai Sipilän lestalaisuudesta tai Timo Soinin painosta ja ulkonäöstä. Ei hän malta olla kauaa näin rauhallinen kuin tällä hetkellä.

miksiköhän se "Jamo3v" ei kirjoita enään "Tillin tallin" nimimerkillä :tongue:
Vive mais!
KuvaKuvaKuvaKuva
Liçá
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Mysticus » 10.01.2016 01:08

Liçá kirjoitti:
Mysticus kirjoitti:

miksiköhän se "Jamo3v" ei kirjoita enään "Tillin tallin" nimimerkillä :tongue:

Siksi, että hän koettelee kaikki rajat myös täällä. Ei ole kiellettyä vaihtaa nimimerkkiä luulisin. Jos hän kirjoittaisi vielä tillintallinilla, hän kirjoittaisi tuplanikillä, joka on kiellettyä.
Suurin osa kirjoittamastani osoittaa huonoa taitoa sarkasmin vaativassa lajissa.
Mysticus

EdellinenSeuraava

Paluu Palaute