Moderaatioketju + bannit ja varoitukset + Ylläpito tiedottaa

Tänne voit antaa palautetta Torikahvilasta ja esittää kehitystoiveita.

Re: Kuinka ratkaisemme ongelman nimeltä Taneli T?

ViestiKirjoittaja Rajajoki » 19.12.2015 00:45

Liike kirjoitti:Liçá, jos keräät hauskoja lauseita tälläkin sivustolla, tuossa olisi Tanelin hieno heitto:

“Muutaman viestin olen poistanut, muutaman varoituksen antanut, muutaman ketjun olen lukinnut, ei yhtäkään bannia eikä mitään/minkäänlaista sensuuria harrastettu.”

Tanelin toimintahan on aivan ymmärrettävää, koska nettisivustoa ei voi pitää avoimena sensuroimatta sitä. Tuo väite, ettei viestien poistaminen tai ketjujen lukitseminen olisi sensuuria, on vain aika huvittava. :D

Kyllä minusta foorumilla pitää moderaattori olla, joka pitää palstan tasoa edes jokinlaisena, eikä käy niin, kuten IL:n foorumille, tuli täyteen ala-arvoista paskaa. Toki sensuuri ei saa olla itsetarkoitus, sanan pitää olla vapaa, mutta pitää olla myös vastuuta kirjottaimisistaan, eikä aina vaan niitä oikeuksia.
Rajajoki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Liike » 19.12.2015 00:57

ojatuomi kirjoitti:
Liike kirjoitti:Tämä sivusto on muuten mukava, mutta ilmeisesti Taneli T on kuin Timo Soini, joka haluaa käyttää ja näyttää valtaansa.

Ei siinä mitään, että Taneli on persu. Eihän sitä ole vielä kielletty rikoslaissa. Se on kuitenkin outoa, että Taneli persuilee tämän sivuston sensuroijana aivan yhtä puolueellisesti kuin Yleisradion toimittajat maailmaa kuvaillessaan.

Onko tästä sivustosta tarkoitus tehdä keskustelupaikka, vai Tanelin ikioma leikkikehä, jossa ei saa olla hänen kanssaan eri mieltä?

Minä ehdotan, että pidettäisiin tämä poliittisesti avoimena keskustelusivustona.

Jos paikka ei sinua miellytä niin ei ole mikään pakko olla täällä. Voit vaikka perustaa omasi, "poliittisesti avoimen keskustelusivuston".

Tuo on totisinta totta.

Aivan sama juttu kuin kenenkään ei ole pakko olla töissä jossakin firmassa, jossa menee lakkoon. Parempi on sanoutua irti ja mennä muualle.
Viimeksi muokannut Liike päivämäärä 19.12.2015 01:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Vaikka meistä jokaisella on omat mielipiteemme, olisi mukavaa, jos jaksaisimme itse kukin pysyä rehellisenä.
Liike
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Liike » 19.12.2015 01:11

Rajajoki kirjoitti:
Liike kirjoitti:Liçá, jos keräät hauskoja lauseita tälläkin sivustolla, tuossa olisi Tanelin hieno heitto:

“Muutaman viestin olen poistanut, muutaman varoituksen antanut, muutaman ketjun olen lukinnut, ei yhtäkään bannia eikä mitään/minkäänlaista sensuuria harrastettu.”

Tanelin toimintahan on aivan ymmärrettävää, koska nettisivustoa ei voi pitää avoimena sensuroimatta sitä. Tuo väite, ettei viestien poistaminen tai ketjujen lukitseminen olisi sensuuria, on vain aika huvittava. :D

Kyllä minusta foorumilla pitää moderaattori olla, joka pitää palstan tasoa edes jokinlaisena, eikä käy niin, kuten IL:n foorumille, tuli täyteen ala-arvoista paskaa. Toki sensuuri ei saa olla itsetarkoitus, sanan pitää olla vapaa, mutta pitää olla myös vastuuta kirjottaimisistaan, eikä aina vaan niitä oikeuksia.

Juuri noin. Minun silmiäni kirvelee esimerkiksi tämän sivuston ylläpitäjän ja valvojan kiroilu, koska olen itse jo yli puolivuosisatainen, kansakoulussa opin tien aloittanut kantasuomalainen. Aika aikaa kutakin, joten en ole edes yrittänyt opettaa pojille vanhoja suomalaisia käytöstapoja. Joko he toimivat nykyisten tapojensa mukaan jatkossakin (jolloin kenelläkään ei ole hauskaa) tai oppivat perinteisen kohteliaisuuden joskus kovan kautta. Tuskin he oppisivat enää peruskohteliaisuutta käskemällä...
Vaikka meistä jokaisella on omat mielipiteemme, olisi mukavaa, jos jaksaisimme itse kukin pysyä rehellisenä.
Liike
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Taneli.T » 19.12.2015 01:16

Liike kirjoitti:
Juuri noin. Minun silmiäni kirvelee esimerkiksi tämän sivuston ylläpitäjän ja valvojan kiroilu, koska olen itse jo yli puolivuosisatainen, kansakoulussa opin tien aloittanut kantasuomalainen. Aika aikaa kutakin, joten en ole edes yrittänyt opettaa pojille vanhoja suomalaisia käytöstapoja. Joko he toimivat nykyisten tapojensa mukaan jatkossakin (jolloin kenelläkään ei ole hauskaa) tai oppivat perinteisen kohteliaisuuden joskus. Tuskin he oppisivat enää peruskohteliaisuutta käskemällä...

Sananvapaus on tämän foorumin keskiössä. Vain laittomuudet ja floodaus ovat automaattisia varoituksia/poistoja, muut asiat käsitellään tapauskohtaisesti.
Sinullakin on vapaus aluksi arvostella aluksi minua sensuroinnista, ja melkein samaan hengenvetoon alkaa esittämään sensuuria minulle.. Naati vapaudestasi.
Taneli.T
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Liike » 19.12.2015 01:39

Taneli.T kirjoitti:
Liike kirjoitti:
Juuri noin. Minun silmiäni kirvelee esimerkiksi tämän sivuston ylläpitäjän ja valvojan kiroilu, koska olen itse jo yli puolivuosisatainen, kansakoulussa opin tien aloittanut kantasuomalainen. Aika aikaa kutakin, joten en ole edes yrittänyt opettaa pojille vanhoja suomalaisia käytöstapoja. Joko he toimivat nykyisten tapojensa mukaan jatkossakin (jolloin kenelläkään ei ole hauskaa) tai oppivat perinteisen kohteliaisuuden joskus. Tuskin he oppisivat enää peruskohteliaisuutta käskemällä...

Sananvapaus on tämän foorumin keskiössä. Vain laittomuudet ja floodaus ovat automaattisia varoituksia/poistoja, muut asiat käsitellään tapauskohtaisesti.
Sinullakin on vapaus aluksi arvostella aluksi minua sensuroinnista, ja melkein samaan hengenvetoon alkaa esittämään sensuuria minulle.. Naati vapaudestasi.

Esimerkiksi pedofilian suositteleminen ei ole Suomen nykyisen rikoslain vastaista. Sallitteko te sen?

Esimerkiksi pankkiryöstöön ilman ihmisen vahingoittamista yllyttäminen ei ole Suomen nykyisen rikoslain vastaista. Sallitteko te sen?

Esimerkiksi ulkoministerin murhaamisen ehdottaminen ei ole Suomen nykyisen rikoslain vastaista. Sallitteko te sen?

Ehkä teidän pitäisi ajatella vähän yleistä moraaliakin, eikä pelkästään lain kirjainta?
Liike
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Taneli.T » 19.12.2015 01:42

Liike kirjoitti:
Esimerkiksi pedofilian suositteleminen ei ole Suomen nykyisen rikoslain vastaista. Sallitteko te sen?

Esimerkiksi pankkiryöstöön ilman ihmisen vahingoittamista yllyttäminen ei ole Suomen nykyisen rikoslain vastaista. Sallitteko te sen?

Esimerkiksi ulkoministerin murhaamisen ehdottaminen ei ole Suomen nykyisen rikoslain vastaista. Sallitteko te sen?

Ehkä teidän pitäisi ajatella vähän yleistä moraaliakin, eikä pelkästään lain kirjainta?

Nuohan ovat niitä "muut asiat käsitellään tapauskohtaisesti" asioita..
Taneli.T
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Liike » 19.12.2015 02:00

Taneli.T kirjoitti:
Liike kirjoitti:

Eivätkö nuo siis tosiaan ole johdonmukaisesti kiellettyjä kommentteja tällä sivustolla?

Kumpiko teistä pohtisi tapauskohtaisesti esimerkiksi edesmenneen Jammu-sedän viestin helsinkiläisen leikkipuiston lapsista ja mahdollisesti sallisi sen?

Nyt sinä Taneli alat olla kuin Valveilla kaikkein tyhmimmillään. :)
Liike
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Taneli.T » 19.12.2015 02:07

Liike kirjoitti:
Taneli.T kirjoitti:
Liike kirjoitti:

Eivätkö nuo siis tosiaan ole johdonmukaisesti kiellettyjä kommentteja tällä sivustolla?

Kumpiko teistä pohtisi tapauskohtaisesti esimerkiksi edesmenneen Jammu-sedän viestin helsinkiläisen leikkipuiston lapsista ja mahdollisesti sallisi sen?

Nyt sinä Taneli alat olla kuin Valveilla kaikkein tyhmimmillään. :)

Jos vaikka joku heittää politiikkakeskustelussa että ei panisi pahitteeksi jos auto tönäisisi Soinia, ja oltaisiin lyöty kiveen että "ulkoministerin murhaamisen ehdottaminen on automaattinen banni vailla harkintaa", niin äkkiäkös palstahäiriköt vaatisi bannin siitä ja sitten olisikin oma kunnia pelissä että pidetään sanamme.

Parempi pitää harkinta ja järki kädessä.
Mutta kyllä varmasti suurin osa noista mainitsemistasi joutuisi "sensuurin" hampaisiin.
Taneli.T
Valvoja
Valvoja

Re: miksi ketjuni Permannoista lukittiin?

ViestiKirjoittaja HueHueHueXD » 19.12.2015 02:11

Ja , että modet ovat varmasti sitä mieltä ettei täällä henk. kohtasuuksiin mennä. Laittoivat minullekin siinä suhteessa stopin vaikka eivät varmasti Permannosta tykkääkään.
HueHueHueXD
Vuoden rapajuoppo.
Vuoden rapajuoppo.

Re: miksi ketjuni Permannoista lukittiin?

ViestiKirjoittaja Taneli.T » 19.12.2015 02:17

HueHueHueXD kirjoitti:Ja , että modet ovat varmasti sitä mieltä ettei täällä henk. kohtasuuksiin mennä. Laittoivat minullekin siinä suhteessa stopin vaikka eivät varmasti Permannosta tykkääkään.

Kauniisti pyysin...
Taneli.T
Valvoja
Valvoja

EdellinenSeuraava

Paluu Palaute