Naisten vaateostokset vähentyneet..

Sana on vapaa!

Re: Naisten vaateostokset vähentyneet..

ViestiKirjoittaja Legba » 18.05.2018 10:21

Totean kaikella mahdollisella nöyryydellä ja kunnioituksella että sellaista sanaa kuin "onematopoeettinen" ei ole yleisessä käytössä. Heh. Mark Twainia kannattaa lukea.
Legba
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja awa » 18.05.2018 10:30

Legba kirjoitti:Totean kaikella mahdollisella nöyryydellä ja kunnioituksella että sellaista sanaa kuin "onematopoeettinen" ei ole yleisessä käytössä. Heh. Mark Twainia kannattaa lukea.

On se ollut mun opiskeluaikanani. Sieltä se putkahti. Ehkä jos olisin etsinyt sille suomenkielisen vastikkeen niin se olisi ollut varmaan lähinnä = yksityisajattelua.
Otat vaa asiakses miettiä sitä, ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä perässähiihtelijöitä ja keitä itse käytät hyväksesi esittämällä ystävää, vaikka oikeasti et olekaan. Msusi
Olen sitä mieltä, että rajat valvontaan ja vieraiden on aika lähteä kotiinsa.
awa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 18.05.2018 16:33

Apostata kirjoitti:
Naisten vaateostokset vähentyneet – Mies laittaa vuodessa 100 euroa kenkiin

KESKI-UUSIMAA | Vaatekaupan arvo Suomessa oli viime vuonna noin 2,7 miljardia euroa, mikä on noin 310 miljoonaa euroa vähemmän kuin vuonna 2010.

Suomessa kulutuksen lasku henkeä kohti on tällä vuosikymmenellä ollut rajuinta Euroopan muihin maihin verrattuna.

– Kulutuksen lasku on linjassa suomalaisten ostovoiman kehityksen kanssa. Toisin on Ruotsissa ja Virossa, jossa vaatekulutus kasvoi koko taantuman ajan, sanoo Veli-Matti Kankaanpää Muoti- ja urheilukauppa TMA ry:stä.

Euromääräisesti kulutusta ovat vähentäneet etenkin naiset.

Kun naiset ostivat vaatteita vuonna 2010 keskimäärin noin 900 eurolla, viime vuonna vaatteisiin laitettiin 740 euroa.

Kenkiin naiset sijoittivat viime vuonna 147 euroa, kun vastaava luku kahdeksan vuotta sitten oli 163 euroa.

– Naisten vaateostokset ovat vähentyneet kauttalinjan. Mitään yksittäistä kuluttajaryhmää tai tuotealuetta emme osaa nimetä. Vaate on tuote, jonka tulojousto on korkea: vaatehankinnat joustavat tulojen muutokseen voimakkaasti, Kankaanpää arvelee.

Hän huomauttaa, että kyse voi olla myös pukeutumisen tavanomaistumisesta. Työpaikalle voi yhä useammin tulla vapaa-ajan vaatetuksessa. Samoissa lenkkareissa astellaan niin palaveriin kuin ravintolaillalliselle.

Siinä missä naisten vaatteiden hankinta on vähentynyt, miesten rahallinen panostus vaatteisiin ja jalkineisiin on kasvanut hieman.

Silti esimerkiksi miesten 98 euron vuosittaisia kenkäostoksia voidaan pitää muihin Euroopan maihin verrattuna vaatimattomina.

Tiedot perustuvat Muoti- ja Urheilukauppa TMA ry:n jäsenyritysten kivijalkakaupan ja verkkokaupan myynteihin. Luvuissa on myös ulkomailla toimivien suurten verkkokauppojen liikevaihtotiedot Suomen osalta.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... oa-kenkiin

Noin äkkiä tulee mieleen että ulkomaisissa verkkokaupoissa on nykyään enemmän hajontaa. Kieliä puhuvat naiset tilaavat kenties ulkomaisista verkkokaupoista jotka eivät kuulu suuriin toimijoihin .. :eh:

Amazonin tulo tulee muuttamaan tulosta vielä huomattavasti.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 18.05.2018 16:49

anarkistialkuasukas kirjoitti:Edellinen jalkineostos oli jotkut canvas-kankaiset "lipilapit" jostain halpahallin tarjouskorista. Ihan hyvin ovat toimineet jo kolme kesää. Maksoivat alta kympin :P

Minä ostin viimeksi sandaalit. Maksoivat jotain $15. Oli pakko. Molemmista vanhoista alkoi olla pohjat poikki.
Pakko kyllä myöntää, että buutseihin olen koukussa. Onneksi täällä on kauppa, joka myy kunnostettuja ja hinnat on välillä $40-80. Viimeksi ostin viidelläkympillä hienot pythonin-nahkaiset. Niistä on tullut kaupungilla monia kehaisuja. Yleensä naispuolisilta.
Farkkuja tulee ostettua kirppareilta. Hinta on jossain kympin parin tienoilla.
Ainoat ylellisemmät ostokset on olleet kolme aitoa, käsinkudottua norjalaista villapuseroa.
Seuraavaksi pitää ostaa vaalea koupparihattu, ehkä punottu. Mustaa käytetään talvella.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu