Mitä olen oppinut elämäni aikana aseista

Sana on vapaa!

Mitä olen oppinut elämäni aikana aseista

ViestiKirjoittaja Pistaasi » 14.07.2018 01:42

Ainakin nämä jutut :poppari:

1. Kun pyssystä loppuu panokset, sillä heitetään vastustajaa.

2. Jos sankari voi valita aseensa esim. armeijan varikolta, ottaa hän kaikista suurimman aseen, mieluiten konekiväärin.

3. Pumppuhaulikkoa ladataan useaan kertaan ampumatta sillä välillä. Pesässä jo ollut patruuna ei koskaan lennä ulos.

4. Kiltit poliisit (etenkin naispoliisit) pitelevät asetta aina kahdella kädellä, kun ronskimpi poliisi pitää hirveää tykkiä yhdellä kädellä. Pahiksilla on usein aseet molemmissa käsissä.

5. Mikäli roistolla on jokin tavaramerkiksi muodostunut ase, jolla hän aikoo sankarinkin tappaa, roisto kuolee aina omaan aseeseensa.

6. Päähenkilöt ja hyvikset hallitsee aina kaikkien aseiden käytön katanan ja kertasingon väliltä.

7. Heitetty teräase osuu aina terä edellä.

8. Sankaripoliisin ase on lähes aina eri mallinen kuin laitoksen virallinen virka-ase.

9. Aseensa luovuttaneella ja antautuneella vihollisella on aina vielä yksi pieni revolveri tai puukko esim. saappaanvarressa tai hihansuussa.

10. Jos hyviksellä lähellä on jokin veitsi/lihakirves, hän heittää sen ja se osuu aina terä edellä johonkin pahikseen.

11. Se on hyvä että oli sankarin aseessa miten pieni lipas tahansa, panoksia riittää kunnes pahis on kellistetty.

12. Kaikki huonekalut ovat luodinkestäviä jos sankari on niiden takana piilossa.

13. Luodit kipinöivät osuessaan autoihin. Reikiä ei synny.

14. Autiomaassa takaa-ajossa tai taistelussa vesipulloon ammutaan aina reikä.

15. Aina kun "pahiksella" on mahdollisuus tappaa "hyvis", hän ei koskaan ammu heti, vaan puhuu, kunnes häntä ammutaan.

16. Luotien osumaenergia riittää yleensä nostamaan kohteen ilmaan.

17. Elokuvissa ammutaan yleensä lonkalta sarjatulella, jolloin osuminen on todella epätodennäköistä.

18. Rivimieskonnat ampuvat aina paljon, mutteivät koskaan osu mihinkään.

19. Vaikka ammuttaisiin millä tahansa aseella tai tykillä kenen tahansa korvan juuresta, ei kuulovaurioita synny kellekään.

20. Jos loppukohtauksessa ammutaan päähenkilön kaveria kuolettavasti, tämä ehtii aina sanoa viimeiset sanansa päähenkilölle. Viimeisten sanojen ei aikana ammuta laukaustakaan, vasta kun kaverin pää retkahtaa, jatkuu armoton ammunta.

21. Sankarit ovat aina parempia ampumaan, kuin pahikset. Pahikset ampuvat lippaita tyhjäksi osumatta sankariin. Ja sankari ei tarvitse, kuin luodin tai kaksi osuakseen pahikseen, vaikka ampuisi lonkalta pistoolilla 30-50 metrin etäisyydeltä.

22. Monessa elokuvassa toista tähdätään päähän tai keskivartaloon. Ampuessa luodit osuvat toisen jalkojen juureen hiekan pöllytessä. Tämä ei voi olla mahdollista koska luotien pitäisi lentää kauas taakse.

23. Jos ammuttuja luoteja kuvataan hidastetusti on niissä usein hylsy mukana, sen sijaan että se jäisi aseeseen tai lentäisi sivuun kuten pitäisi.
Kukka ja lintu ovat ilon opettajia.
~ Sören Kierkegaard
Pistaasi
Vuoden Torikahvilalainen
Vuoden Torikahvilalainen

Paikkakunta: 25 000–28 000 valovuoden päässä Linnunradan keskustasta galaksin kierteishaarojen välissä.

Re: Mitä olen oppinut elämäni aikana aseista

ViestiKirjoittaja Pistaasi » 14.07.2018 02:19

Siis leffoista :? Muuten en tiedä pyssyistä mitään :poppari:
Kukka ja lintu ovat ilon opettajia.
~ Sören Kierkegaard
Pistaasi
Vuoden Torikahvilalainen
Vuoden Torikahvilalainen

Paikkakunta: 25 000–28 000 valovuoden päässä Linnunradan keskustasta galaksin kierteishaarojen välissä.

ViestiKirjoittaja Keke Ilomaa » 14.07.2018 03:02

Mä olen ampunut ensimmäisen kerran aseella, Lugerilla, kun olin noin 8-vuotias. Mitä olen oppinut?
No ainakin vaariltani joka oli eversti ja tietysti sitä sodankäynyttä sukupolvea, että mitä vähemmän on aseita sen parempi. Mutta myös sen, että on hyvä omata tussari jos naapurillakin on sellainen. Ja ampumistarkkuutta kannattaa harjoitella ;)
I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline
Keke Ilomaa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Apostata » 14.07.2018 07:00

Teräviä havaintoja Pistaasilta. Onhan se aika naurettavaa kun filmin sankari suojautuu pahvilaatikkokasan taakse ja vastustaja ei sitten saa häntä kolkattua edes sotilaskäyttöön tarkoitetulla automaattiaseella. Mutta aivot pitääkin pistää levolle näitä katsoessa, eiväthän niiden muutkaan kohdat yleensä kestä kriittistä tarkastelua.. :tongue:
Apostata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja N.. » 14.07.2018 07:04

Oon mä ehkä jotain oppinu...
Ukilla oli ilmakivääri ja sillä räiskin teini-iässä ekan kerran...
N..
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Jassoota » 14.07.2018 07:20

Sarjatuliaseella sen antama voiman tunne on jäätävä. Ei ihme, että ''asesankareita'' on maailma täynnä.

Pidän enemmän jousista, koska jousipyssy on zen.
Juha Sipilä sekä hallitus: Haistakaa paska!
Jassoota
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja arkiloki » 14.07.2018 07:25

Pistaasi :hymis: tietää kaiken aseista. Lisähuomiona sen verran, että aseet ovat ympäristölle vaarattomia... kuten olemme ystävällisiltä tahoilta esim. Malmön tienoilta kuulleet :smoke4:
arkiloki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Apostata » 14.07.2018 07:33

Jassoota kirjoitti:Sarjatuliaseella sen antama voiman tunne on jäätävä. Ei ihme, että ''asesankareita'' on maailma täynnä.

Monesta nuoresta miehestä on upeaa ja vallantäytteistä riehua kalasnikov käsissä. Todellisuudessa nämä riehujat monasti kuolevat edes näkemättä vihollista joka heidät tappaa. Tykistöä, Lennokkeja ja ohjuksia vastaan on kalasnikov turha kapine vaikka olisi miten "urhea", lapio on hyödyllisempi.. :tongue:
Apostata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Icemonkey3 » 14.07.2018 09:20

Olennaisen aseista Villin Lännen suhteen oppii Reino Helismaan laulusta Balladi Villistä Lännestä.
Kahta asiaa aseista ei koskaan lännenelokuvissa näytetä.
Ensinnäkään sitä, kun lehmipoika käyttää asetta sen varsinaiseen tarkoitukseen eli käärmeitten ampumiseen lehmiä häiritsemästä.
Toinen on se, että senaikaisilla aseilla oli kaksintaistelussa aika fifty-fifty tilanne sen suhteen, että loukkaantuuko ampuja aseen räjähtämiseen kädessä tai kuoleeko vastustaja verenmyrkytykseen astutuaan ruosteisen haravan päälle.

Jousipyssyllä ja ilmakiväärillä on kiva ampua.
Muutoin olen sitä mieltä, että Kartago on tuhottava.
Icemonkey3
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja epäilevä » 14.07.2018 09:29

Jassoota kirjoitti:Sarjatuliaseella sen antama voiman tunne on jäätävä. Ei ihme, että ''asesankareita'' on maailma täynnä.

Oletko nähnyt/koittanut näitä nykyisiä taljajousia? Tarkkoja kuin mitkä ja kantavat helposti 100 metriä.
Youtubessa on paljon videoita. Ihme kun ei ole kielletty jo.
epäilevä
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu